חיפוש טיולים ומסלולים
בחר אזור
בחר סוג פעילות
חיפוש פעילות בטקסט חופשי
 

הישג משמעותי למען הטבע של כולנו

1/12/2014

הוועדה המחוזית דרום, ברוב של 7 מול 4, החליטה היום (ה- 1.12.14) כי חברת נתיבי ישראל, יזמית התכנית של קו הרכבת לאילת, תכין תסקיר השפעה על הסביבה, שייבחן את ההשלכות של מעבר קרונות משא עם חומרים מסוכנים בסמיכות לערים שלאורך התוואי. בכך קיבלה הוועדה את בקשת המשרד להגנת הסביבה.  

 

הדמיה של הרכבת בדרום הארץ. קרדיט צילום: דב גרינבלט. קרדיט הדמיה: תומר הררי


בדיון השתתפה מיכל בר – טוב, לשעבר ראשת האגף לחומרים מסוכנים במשרד להגנת הסביבה, שכתבה בימים האחרונים חוות דעת עבור החברה להגנת הטבע, על הסכנות הבטיחותיות שבמעבר רכבת משא עם חומרים מסוכנים בסמיכות לאוניברסיטה בבאר שבע ולשכונות המגורים בעיר. גם נציגת עיריית באר שבע תמכה בהחלטה להכין תסקיר כזה. בדיון גם לקח חלק של טחנאי, רכז שמירת הטבע של החברה להגנת הטבע באזור הדרום.  

 

ynet, "ועדת התכנון תקבע עד כמה מסוכן קו הרכבת לאילת" >>

 


החברה להגנת הטבע, המובילה את המאבק ברכבת לאילת: "ככל שמתקדמים עם הליכי התכנון, כולם מבינים את ההשלכות ההרסניות של הפרויקט, שהוא מיותר, ללא כל היתכנות, שהוא רק יגרום לנזקים סביבתיים, כלכליים וחברתיים ויעמיד בסכנה אזרחים רבים. הגיע הזמן שהמדינה תגיד – טעינו, ותבטל את הפרויקט."

 

לקריאת רקע בנושא:  

"המחיר האמיתי של תכנון רכבת נוסעים לאילת" >>

 

"עוצרים לפני שדוהרים" >>