תוצאות חיפוש

בעין סהרונים

מרכז הנגב והמכתשים

פרסת נקרות בנחל נקרות

טבע מדברי עוצמתי מחכה לנו במסלול של עין סהרונים, שמתאים למשפחות של חובבי לכת. נשמע קריאות התלהבות של מטיילים שמהדהדות בנקיק צר, נבקר בחאן נבטי על דרך הבשמים ונעבור במעיין קטן שכל בעלי החיים בסביבה מגיעים אליו.

חשוב לדעת

• מחשש לשטפונות, אין להיכנס לפרסה בתקופות של מזג אוויר הפכפך.
  • לאחר שטפונות, ייתכן צורך במעבר במים בגב הגדול.
  • בימים חמים, לא מומלץ לטייל בשעות הצהריים.

תיאור המסלול

ממצפה רמון, נוסעים דרומה בכביש 40 אל תוך מכתש רמון. בין הקילומטר ה-87 לקילומטר ה-86, פונים מזרחה אל דרך עפר מסומנת באדום, בעקבות השילוט אל חניון בארות. מחניון בארות ממשיכים בנסיעה צפונה בדרך עפר מסומנת בשחור. אחרי נסיעה של כקילומטר, פונים ימינה לדרך מסומנת אדום ונוסעים כ-10 ק״מ עד לחנייה של חאן סהרונים.

קראו עוד

מהחנייה של חאן סהרונים (בוייז: חאן סהרונים) נתחיל ללכת בשביל מסומן באדום לעבר החאן, שבו מומלץ לבקר.

מהחאן נמשיך מזרחה בדרך עפר המסומנת באדום. זהו מעלה הדקלים, שהוא חלק מדרך הבשמים הנבטית. נדרשת מעט סבלנות עד שנגיע לחלק היפה של הטיול, אך התגמול מובטח. השם מעלה דקלים לא צריך להרתיע, כי מרבית הזמן נלך בירידה.

לאחר הליכה של כ-800 מטר בדרך העפר, נפנה ימינה לכיוון דרום מזרח, ונתקדם בשביל הליכה מסומן בירוק. אחרי ירידה קצרה נגיע לערוץ נחל נקרות ולדרך המסומנת בכחול שעוברת לאורכו. ברגע הזה נשתלב עם שביל ישראל ונמשיך בכיוון דרום מערב אל תוך נחל נקרות.

לאחר הליכה קצרה במעלה הערוץ הרחב של נחל נקרות נגיע אל ראשיתו של מעוק פרסת נקרות – שהוא נקיק צר בצורת פרסה. נמשיך ללכת במעלה הנקיק, שעומקו כ–15 מטרים והמרחק בין קירותיו 2-3 מטרים בלבד. לאחר כמה עשרות מטרים של הליכה הנחל מתרחב, אבל ממשיך לשמור על אופיו הקניוני כשהוא תחום בין מצוקי גיר זקופים ומרשימים.

נמשיך בהליכה של עוד כקילומטר במעלה הנחל. נחצה את נקיק הסלע – שער רמון – ונמשיך לעין סהרונים: מעיין יפהפה שבו יש מים בעיקר בחורף ובתחילת האביב. אחרי שנחצה את עין סהרונים, נגיע בחזרה לחניה שממנה יצאנו למסלול.

לינה והדרכה באזור: בית ספר שדה הר הנגב

צילומים: אסנת אל עז

רוצים לשמור יחד על המרחבים הפתוחים של הנגב?