תוצאות חיפוש

על שביל ישראל לאורך חוף הים

מג'יסר א-זרקא לקיסריה

כרמל

מעגן מיכאל, ג'אסר וחוף הקשתות.
מעגן מיכאל, ג'אסר וחוף הקשתות

הליכה בין חופים יפהפיים עם נקודות להתרעננות בחוף הים, הכרות עם כפר הדייגים היחיד בארץ ואמת מים גדולה ומרשימה. ניתן לבחור בין מסלול קווי או מעגלי, לטייל בקיץ או בחורף, להיכנס לים או להישאר ביבשה.

חשוב לדעת

  • הקפצת הרכב בין נקודת ההתחלה לסיום אורכת כרבע שעה.
  • המסלול נגיש לתחבורה ציבורית - נסיעה באוטובוסים פנימיים לג'יסר א-זרקא וליישוב קיסריה.


תיאור המסלול

חונים בחניה ליד מתחם פיקניק וחורשת עצי תמר הצמודים לשפך נחל תנינים, והולכים מערבה לאורך הנחל כ-200 מטר עד הים. התנין האחרון ניצוד בנחל לפני כ-120 שנה, כך שאין מה לחשוש:)

קראו עוד

סמוך לים תראו את הגשר שנבנה במאה ה-19 לכבוד הקיסר ושופץ בתקופת הקורונה, ניתן לעבור עליו לכיוון חוף מעגן מיכאל.
מדרום לנחל עולים לגבעה נמוכה עליה ניתן לראות מעט שרידי יישוב וחרסים. זוהי העיר קרוקודילופוליס, ששמה נשמר בשם הנחל וממנה תצפית יפה על כל החוף עד חיפה והכרמל.
צמוד לגבעה מדרום – כפר הדייגים של ג'יסר א-זרקא. בשנים האחרונות ובעיקר בתקופת הקורונה נפתחו כאן בתי קפה ומסעדות. בסופי שבוע הם עמוסים, בימי חול ניתן לשבת בהם יותר בשקט ולהרגיש קצת כמו בחופי סיני.
מכאן ההליכה מתקדמת דרומה לאורך החוף, על שביל ישראל. לאחר כ-2 ק״מ מגיעים לאזור בו נחשפים קטעים של אמת המים הרומית הגבוהה, שרובה מכוסה בחול. המים הגיעו ממעיינות מזרחית לרמת הנדיב, המשיכו באמת מים באזור בנימינה-בית חנניה, זרמו מתחת לרכס עליו יושב הכפר ג'יסר א-זרקא בנקבה באורך 400 מטרים (שלצערנו סגורה למטיילים) והמשיכו באמה הגבוהה במקביל לחוף.
לפני שהאמה נחשפת כולה מחוץ לחולות, מומלץ לטפס בדיונות ולראות את חלקה העליון. אסור להמשיך מכאן דרומה על ראש האמה, אך הילדים והילדים ברוחם ישמחו לרוץ על דיונות לשני הכוונים.

כדאי לעזוב רגע את החוף וללכת מהאמה הגבוהה כ-100 מטרים מזרחה דרך חניית הכורכר אל האמה הנמוכה. במקום בו היא נפסקת ניתן להכנס לצינור אבן ענקי, הילדים ילכו בו בקומה זקופה עד שהוא נסתם בחול.
בין האמה הגבוהה לחוף יש חוף רחצה מוכרז, סככת מציל ומקלחת חוף. חניית אספלט ללא תשלום ממזרח לאמה. המפרץ שמדרום לחנייה הרס חלק מהאמה שמכאן ועד לקיסריה העתיקה.
שביל ישראל עצמו ממשיך קצת דרומה במקביל לחוף ואז עוקף ממזרח את גן לאומי קיסריה.

 

כתב: עומר שפירא

צילום: יובל דקס
לינה והדרכה במקום: בית ספר שדה חוף כרמל 

  • נקודת התחלה החנייה ליד תל תנינים. (בווייז: תל תנינים)
  • נקודת סיום חוף האקוודוקט (בווייז: חוף האקוודוקט)
  • קהל יעד משפחות
  • אורך מסלול כ-3 ק"מ
  • משך הליכה 2-1 שעות, בהתאם למקטע הרצוי
  • רמת קושי קלה
  • עונה מומלצת כל השנה
  • מפת סימון שבילים כרמל (4) - לחצו לרכישה!

רוצות לשמור יחד על הטבע במישור החוף?

בואו להיות חברים להגנת הטבע

הצטרפו עכשיו