תוצאות חיפוש

קניון מפתיע

בנחל קדש

גולן ואצבע הגליל

מסלול קצר ומלהיב למרגלות מצודת כ"ח בהרי נפתלי. הדרך יורדת ועולה במדרגות הסלע בצל העצים, אך אינה ארוכה, ומתאימה למשפחות חובבות אתגרים.

חשוב לדעת

• מומלץ להשאיר את הרכב בחניה של מצודת כ"ח. בסיום הטיול, אפשר להביא את הרכב לנקודת הסיום בהליכה נוחה של 1 ק״מ.
  • השביל מוצל כמעט כולו, מלבד קטע קצר בין המצודה לערוץ, כך שהוא מתאים גם ליום חם. ואולם המסלול מסוכן וחלקלק לאחר גשם.

תיאור המסלול

מכביש 90 דרומית לראש פינה, פונים בצומת כ״ח לכביש 899 ועולים עד צומת ישע. פונים ימינה (בכיוון צפון) אל רחבת החניה של מצודת כ״ח (מצודת ישע). המסלול עובר דרך כמה מפלוני סלע וכולל טיפוס בערוץ מסולע וחלול מעט. למרות האתגרים שיש במסלול, הוא קצר יחסית ומתאים למשפחות חובבות לכת. בחלקה הראשון של הדרך יש תצפית יפה, והמסלול עטור פריחה באביב. בחודש מרץ פורחים במדרון הצפוני של הערוץ הצפוני כמה פרחי אירוס יפים במיוחד.

קראו עוד

מרחבת החניה של מצודת כ"ח מתקדמים למרפסת התצפית ולאנדרטה לזכר כ"ח הלוחמים שנהרגו במקום במלחמת העצמאות.

מהאנדרטה ממשיכים צפונה, בתוואי של שביל ישראל וצמוד לגדר של בסיס מג״ב. עוברים את החורשה לזכר הלוחמים, ופונים צפונה אל הקניון, בכיוון כללי של הר חרמון.

מייד לאחר השער בגדר, פונים שמאלה עם התוואי של שביל ישראל והולכים על קו גובה בכיוון מערב. לאחר כ-10 דקות במסלול צר עם שפע פריחה באביב,  השביל יורד אל הערוץ הדרומי של הנחל.

יורדים לאט ובזהירות בין הסלעים והמפלונים, לאורך של כ-400 מטר, עד למפגש עם הערוץ הצפוני בצד שמאל.

חשוב לא להמשיך למטה בנקודה זו אל הקניון התחתון, אלא לפנות שמאלה עם שביל ישראל ולעלות במפלי הערוץ הצפוני עד שהוא נפתח אל הנוף. מנקודה זו הולכים עוד כ-100 מטר עד לכביש 998 סמוך ליפתח.

כאן כדאי לעצור, ולשלוח רק את הנהגים בחזרה למצודת כ"ח – הליכה של של כ-1 ק״מ. אפשרות נוספת היא ללכת דרומה עם הכביש אל חניון האלה הסמוך, ולחכות שם לנהגים.

ניתן גם להמשיך ללכת במורד נחל קדש, אם יש אפשרות לאיסוף על ידי רכב משם.

לינה והדרכה באזור: בית ספר שדה חרמון, בית ספר שדה שדה גולן, בית ספר שדה הר מירון

צילום: יובל דקס

• נקודת התחלה מצודת כ"ח
  • נקודת סיום כביש 998 , מדרום ליפתח
  • קהל יעד חובבי לכת, משפחות
  • אורך מסלול 2 ק״מ, מעגלי
  • משך הליכה שעתיים
  • רמת קושי בינונית
  • עונה מומלצת כל השנה

רוצים לשמור יחד על הטבע בגליל?