תוצאות חיפוש

נוף להרי הגעש

בתל חזקה

רמת הגולן

הר בנטל והר אביטל ברמת הגולן
הר בנטל והר אביטל ברמת הגולן. צילום: שאטרסטוק

מסלול יפהפה ולא מוכר שמומלץ במיוחד במהלך פריחת האביב. תמצאו כאן הכל: תצפית נוף נפלאה על סוריה והגולן, נופים געשיים, חורש עשיר, פריחה צבעונית וגם מעיין קטן

חשוב לדעת

  • המסלול לא מעגלי, ודורש הקפצת רכבים או נהג מתנדב שילך רק בהתחלה ואז ייסע לנקודת הסיום. בשמורת רכס בשנית יש אפשרויות למסלולים מעגליים קצרים
  • אין לסטות מהשבילים המסומנים.


תיאור המסלול

מהכניסה לאלוני הבשן, נוסעים על כביש 98 צפונה. אחרי 1.5 ק״מ פונים ימינה לכביש צר ומשובש העולה לרכס חזקה. נוסעים 2 ק״מ על הכביש המסומן בסימון שבילים ירוק, עד שרואים מעבר בקר מימין לכביש.

קראו עוד

מתחילים את המסלול בתל חזקה, לפני הפנייה למוצב (בווייז: הר חוזק)

עוברים בשער הבקר, ועוקבים אחר סימון השבילים הירוק. רוב המסלול משולב גם עם שביל הגולן, המסומן בצבעים ירוק כחול ולבן.

השביל עובר בתצפית מרשימה, שמעוטרת בפריחה באביב ובסתיו. לאחר 5 דקות הליכה, מתחילים לרדת מהרכס בהליכה מתונה, בינות לעצי אלון, אגס סורי, עוזרר ועוד. לאורך המסלול יש עוד תצפיות מרשימות אל רמת הגולן, ונקודות רבות שבהן נעים לעצור לנוח בצל העצים.

לאחר הליכה של 30-45 דקות מגיעים למעבר בקר, שלאחריו פיצול אל שביל המוביל לאלוני הבשן. מייד אחרי הפיצול, הסימון הירוק ממשיך במעבר בקר נוסף, שבו נפרדים משביל הגולן וממשיכים ישר עם הסימון הירוק.

השביל בסימון הירוק ממשיך עם דרך ג'יפים, שעוברת בין שרידי הכפר הצ'רקסי ג'ואיזה. בין שיחי הפטל נמצא מעיין עין ג'ואיזה – מקום חביב לשכשך רגלים ולהתרעננות.

מהמעיין יוצאים בחזרה אל שביל הג'יפים וממשיכים עליו 5 דקות עד הכביש וסיום המסלול.

נקודת הסיום: עין ג'ואיזה (בווייז: עין גואיזה) – על כביש 98, כק"מ דרומית לכניסה לאלוני הבשן. יש חניה מסודרת בצד המערבי של הכביש.

 

כתב: עומר שפירא

צילומים: מני צוברי, דב גרינבלט

רוצים לטייל ולשמור יחד על הנחלים של ישראל?

בואו להיות חברים להגנת הטבע

הצטרפו עכשיו