חיפוש טיולים ומסלולים
בחר אזור
בחר סוג פעילות
חיפוש פעילות בטקסט חופשי
 

הרכבת מגיעה מחיפה לכנסת

14/11/2011

המאבק של עיריית חיפה והחברה להגנת הטבע למען חשמול הרכבת ושיקועה בתחומי העיר חיפה - אליו הצטרפו עשרה ארגוני סביבה, חברה וכלכלה - מגיע לכנסת. הוועדה המשותפת לסביבה ובריאות, בראשות חבר הכנסת דב חנין, תקיים ב-23 לחודש מאי דיון מיוחד בנושא. על פי הוועדה, מטרת הדיון הוא "בירור המחלוקת בין עיריית חיפה וגופי הגנת הסביבה לבין רכבת ישראל בשאלת אופן ביצוע פרויקט חשמול הרכבת בעיר חיפה".

בינתיים, מספר החותמים על העצומה של החברה להגנת הטבע ועיריית חיפה למען חשמול הרכבת ושיקועה בחיפה, עלה בימים האחרונים באופן דרמטי ומ-1,650 בשבוע שעבר הוא עומד, נכון ליום שני, על למעלה מ-6,600 חותמים.

בימים הקרובים הקמפיין הפרסומי של העירייה והחברה להגנת הטבע יוצא לדרך, עם חומרי הסברה, דוכנים, חוגי בית ושלטים, תחת הכותרת אף אחד לא ישים עלינו פס. במודעות נכתב: "הצטרפו למאבק למען עתידה של חיפה. חיפה היא המקום היחיד בישראל בו עוברת רכבת על קו החוף. עכשיו רוצים להקים מסילות חשמל וגדרות ברזל מפלצתיות ולקחת לנו את הים לתמיד. חייבים לשקע את הרכבת ביפה. חייבים להגשים את החזון ולפתוח את חיפה אל הים, למען התיירות, למען הפרנסה והכלכלה, למען החברה ולמען הילדים שלנו".

לחתימה על העצומה בעד שיקוע הרכבת בחיפה במסגרת פרויקט החישמול לחצו כאן

גם האדריכלים בעד שיקוע הרכבת בחיפה

"השארת מסילת הרכבת במפלס העיר והים גוזלת מהעיר חיפה את משאבי הטבע החשובים שלה וחורצת את גזר דינה לעוד עשרות שנים קדימה". כך כותבים פרופ' אדריכל ברוך ברוך וד"ר אדריכלית עינת קליש רותם מעמותת האדריכלים בישראל בנייר העמדה שלהם בנושא מעבר הרכבת בחיפה. עמותת האדריכלים בישראל הצטרפה בימים האחרונים לעיריית חיפה ולחברה להגנת הטבע במאבקן למען שיקוע מעבר הרכבת בעיר.

לקריאת נייר העמדה של עמותת האדריכלים לחצו כאן

עוד כותבים האדריכלים: "פרויקט חישמול רכבת ישראל הינו פרויקט מבורך חישמול תשתית המסילות יועיל להתייעלות מערכת ההסעה ההמונית במקביל לצמצום המפגעים הסביבתיים הנובעים משימוש בדלקים פוסיליים - שתי תרומות חשובות מאד למרחב הציבורי, האנושי והסביבתי.

"אני רואים חשיבות רבה בשמירת האיזונים שבין המרחב הבנוי והפנוי, המלאכותי והטבעי, ומבקשים לוודא שפרויקט בעל חשיבות כה גדולה לא יועיל במקום אחד אך יגרום לנזק במקום אחר. פרויקט חשמול הרכבת הוא רגע היסטורי המציע הזדמנות חד פעמית לתקן את העוול הגדול שנגרם לעיר חיפה משך שנים רבות. זוהי הזדמנות פז לא רק למנוע את העמקתו של מפגע קיים, אלא להעלים אותו כליל".


מסילת הרכבת מפרידה בין חיפה לים. "עוול היסטורי"

בחברה להגנת הטבע מברכים על התמיכה במאבק ומוסיפים: "האם מישהו מעלה בדעתו להעביר מסילת רכבת בתל אביב על קו החוף, לאורך טיילת הרברט סמואל? כמובן שלא. אז מדוע בחיפה כן? אסור שהעיר חיפה תהפוך לחצר האחורית של מדינת ישראל".

כתבות נוספות