חיפוש טיולים ומסלולים
חיפוש פעילות בטקסט חופשי

אתרים נבחרים של פריחת נרקיסים

הגדל

את מלך הביצה אפשר לפגוש בכל הארץ. מרבדים של הלבן-צהוב הריחני הזה פורחים בתל אנפה שבעמק החולה, בשמורת נוב בדרום הגולן ובתל קשיש מצפון ליקנעם. גם במרכז ובדרום אפשר להשתכר מריחם העז של הנרקיסים.

* שימו לב: לאור פנייה שקיבלנו חשוב לנו להבהיר - הרשימה שלהלן היא אתרים בהם אמורים הנרקיסים לפרוח, כל אתר במועדו הוא, והיא על פי ניסיון השנים הקודמות. אין בכך אחריות לכך שאכן פורחים או יפרחו שם נרקיסים כעת או בהמשך השנה. על מנת לוודא כי הפריחה החלה - אפשר ליצור קשר עם בתי ספר שדה של החברה להגנת הטבע, הסמוכים לאתר הפריחה.

פריחת נרקיסים בצפון

נרקיסים בתל אנפה

לנוסעים לעמק החולה ולחרמון מומלץ לחזות בפריחת הנרקיסים בשיאה, ולהשתכר מהריח והיופי ללא כל מאמץ, ממש ליד הכביש. איך מגיעים - בצומת גומא שעל כביש ראש פינה-קריית שמונה (כביש 90) פונים מזרחה לכיוון נאות מרדכי. אחרי 3 ק"מ פונים שמאלה, עוברים את כפר בלום ובצומת T פונים ימינה לכיוון קיבוץ שמיר. אחרי 3 ק"מ נוספים פונים שמאלה לכיוון כפר סאלד. תל אנפה, הבולט בפריחה הלבנה המכסה אותו, נמצא כחצי ק"מ צפונית לפנייה, ממערב לכביש. הבאים מכיוון הבניאס יפנו שמאלה בצומת חורשת טל, ו2.5- ק"מ דרומית לפנייה לכפר סאלד יגיעו לתל. אנא הקפידו ללכת בזהירות ורק בשבילים המסומנים.

נרקיסים בשמורת נוב

בשמורה שליד כביש הכניסה למושב נוב בדרום הגולן. הביצה מלאה בנרקיסים ויש בה שבילי הליכה נוחים מעל למים והבוץ. בשבועות הבאים יחליף אירוס הביצות את הנרקיסים.

נרקיסים ליד יקנעם

מרבדי נרקיסים למרגלות תל קשיש הנמצא 3 ק"מ צפונית ליקנעם, ו2 ק"מ דרומית לקריית טבעון. התל, הנחשב במסורת הנוצרית כמקום בו הרג אליהו את נביאי הבעל, נמצא סמוך לכביש יקנעם - יגור (כביש מס' 70) אך הגישה הנוחה היא ליד קריית חרושת. הבאים מצומת יקנעם יפנו ברמזור הבא הוא צומת התשבי ימינה, אחרי 2 ק"מ שמאלה ואחרי ק"מ יחנו וילכו מערבה 300 מ' אל התל.

פריחה במרכז של

נרקיסים ורקפות בנחל כסלון

הכי מרכזי והכי פשוט שיש, ובכל זאת שקט ולא הומה אדם. בחודשים דצמבר-ינואר חוגגים הנרקיסים והרקפות באזור מערת בני ברית. איך מגיעים - מכביש ת"א-ירושלים פונים במחלף שער הגיא לכיוון בית שמש, נוסעים 5 ק"מ ופונים שמאלה לפי השילוט ליער הקדושים ומערת בני ברית (הפנייה 300 מ' צפונית לכניסה למושב אשתאול). דרך סבירה לכל רכב לאורך 2 ק"מ עוברת בנחל כסלון, שבמדרונותיו ניטעו 6 מיליון עצים, ומגיעה למערת בני ברית - מערה טבעית שהורחבה והפכה לאתר התייחדות עם זכר קורבנות השואה. ממול למערה גשרון עץ ולידו ריכוז נרקיסים ורקפות.

פריחה בדרום

אל הנרקיסים בנחל חצץ

טיול מהנה ויפה לכל המשפחה בנוף מדברי - אל ריכוז יפהפה של נרקיסים הפורחים בדצמבר. משך ההליכה - כשעה בכל כיוון. איך מגיעים - נוסעים בכביש 40 מצומת טללים לכיוון שדה בוקר. בצומת חלוקים פונים שמאלה לכוון ירוחם ונוסעים כ- 4.5 ק"מ עד לפנייה ימינה לדרך עפר. הדרך מסומנת בשחור בשילוט ישן. נוסעים בה מעט וממשיכים רגלית עם הסימון השחור בכיוון מזרח. ההליכה נוחה, ללא עליות וירידות קשות, ובדרך פוגשים שרידי ישוב עתיק, בורות נבטיים וחקלאות מדברית. לאחר כשעה מגיעים לריכוז הנרקיסים, משתכרים מהיופי ומהריח וחוזרים באותה דרך.

נרקיסים בדימונה

הדרך הקצרה והקלה ביותר להגיע לריכוז נרקיסים נמצאת בנחל אשלון שליד דימונה. פחות מק"מ הליכה בשביל מסומן ואתם מתחילים בטיול פריחה. איך מגיעים - נכנסים לדימונה ליד תחנת "פז", נוסעים ברח' הרצל עד לתחנה המרכזית ופונים שמאלה לרח' גולדה מאיר. נוסעים בו כקילומטר, פונים ימינה ברח' התפוצות, ונוסעים עד לקצהו המזרחי של הרחוב. מכאן יוצא שביל מסומן בכחול בכיוון מזרח. לאחר 800 מ' מגיעים לריכוז הנרקיסים בכיסי קרקע בנחל. חוזרים באותה דרך, או ממשיכים מזרחה עם הסימון הכחול וחוזרים עם סימון אדום במסלול מעגלי של כ5- ק"מ.
פיקניק בדימונה - הרעיון אינו מוזר כמו שהוא נשמע, כיוון שבצפון העיר נמצא פארק בן גוריון, ובו אתר הפיקניק המסודר היחיד בכל האזור. מרח' התפוצות פונים צפונה אל הפארק, ומוצאים חורשה עם שולחנות פיקניק ומתקני נופש פעיל להנאת הילדים.