חיפוש טיולים ומסלולים

אזור טיול: צפון->גליל עליון ומערבי
הר אביתר ונחל חצור

דרך הגעה

מכיוון צפת יוצאים בכביש 89 (נהריה-צפת) ובצומת עין-זיתים פונים ימינה (צפונה) לכיוון קרית שמונה, על כביש 886. לאחר 4 ק"מ פונים ימינה לתוך מושב דלתון, ונוסעים כל הזמן על הרחוב הצפוני ביותר שלו- עד שמגיעים לדרך עפר מסומנת אדום שיוצאת מהפינה הצפון- מזרחית שלו, בכיוון בית הקברות של המושב. נוסעים עד שמגיעים לחניה של בית הקברות, ושם חונים.
הגעה לנק' הסיום- מבית הקברות של מושב דלתון חוזרים למושב ולכביש הראשי (כביש 886) ופונים ימינה (צפונה). עוברים את כרם בן זמרה, וכשמגיעים לריחניה מתחילים לחפש דרך עפר מסומנת אדום שיוצאת מצד ימין של הכביש הראשי, לכיוון מערת עלמה. פונים אליה ונוסעים בה כ-2 ק"מ, עד שהיא הופכת לדרך 4X4 בלבד. זוהי נקודת הסיום.

לחצו על המפה להגדלה

תיאור המסלול

הר אביתר, המתנשא לגובה 823 מ', ממוקם בלב הרמות של מזרח הגליל העליון, באיזור קסום ורגוע שכמעט לא מטויל. את הרמות מפלח באגרסיביות נחל חצור המרשים, שקירותיו המצוקיים נראים למרחוק. בתקופה זו של השנה, שבה הגשם מנקה בחינניות את השמים מאבק, נפתח לנו מפסגתו של ההר נוף עוצר נשימה הכולל את רמת כורזים, עמק החולה, רכס נפתלי וכן את הפסגות המושלגות של רמת הגולן והחרמון. במסלול עצמו ניתן ליהנות מכל מה שיש לגליל העליון להציע - כרמי ענבים, חורש מפותח של אלונים מצויים ואלוני תולע ואפילו צבאים מדלגים בחיפוש אחר מזון (ואם אתם באמת רואים- תשלחו לנו תצפית ל"עלון התבור"!). אטרקציה מלהיבה הנמצאת במסלול הינה מערת עלמה הגדולה והמרשימה, שההליכה בתוכה הינו עניין של כשעתיים. חשוב להדגיש כי הכניסה למערה אסורה בחודשים נובמבר- מרץ, מחשש לפגיעה בעטלפים בזמן שנת החורף שלהם.

תצפית אל עמק החולה

המסלול מתחיל בבית הקברות של מושב דלתון, כק"מ צפון-מזרחית למושב דלתון. משם יוצאים על שביל מסומן אדום, ובצומת שבילים עם שביל ירוק נמשיך ישר על השביל האדום, שמתעקל שמאלה במעין פרסה ועולה לפסגתו של הר אביתר. נמשיך עליו עד שנגיע לצומת שבילים עם השביל הירוק- בנק' זו אפשר לפנות שמאלה לשביל הירוק ולחזור לנק' ההתחלה או להמשיך עם השביל האדום, שיורד לנחל חצור. השביל האדום יורד לעומק ערוצו של נחל חצור ומטפס לגדה השנייה הנמוכה יותר, ומגיע למערת עלמה. ממשיכים מעט אחריה ומגיעים לצומת שבילים עם שביל שחור - פונים שמאלה לכיוון מזרח והולכים כ- 700 מ' עד לנקודה שאליה אפשר להגיע עם כל רכב, או 2.5 ק"מ עד ריחניה.

דרגת הקושי אינה מצביעה על רמת הבטיחות

נחל חצור

לינה והדרכה באזור: בי"ס שדה אלון תבור

* * *
המלצת החברה להגנת הטבע (ע"ר) נוגעת לערכי הטבע והנוף במסלולים המומלצים בלבד, ואין בה כדי להטיל עליה אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו