חיפוש טיולים ומסלולים

מתאים לגיל: 12+
אזור: צפון->גליל עליון ומערבי
נחל שעל

השביל נמצא בשמורת טבע ייחודית בגליל המערבי. מסלול הכולל בחלקו העליון תצפית מדהימה על הגליל המערבי ומערת קשת, פריחת סתיו משגעת, מעיין הנובע מתוך מערה החצובה בסלע ובו בע"ח מיוחדים, וכן הליכה בערוצו של הנחל המלא בחורש ים תיכוני.

איך מגיעים?
מכיוון נהריה, על כביש 89, נעבור את צומר כברי ונגיע לפניה לכפר מעיליא ולמצפה הילה. נפנה שמאלה בצומת, וניסע על הכביש הראשי של הכפר, נצא מהכפר ונמשיך עם הכביש אחרי הכניסה למצפה הילה, בצידו הימני של הכביש יהיה חניון.

סיפור דרך

נתחיל ללכת בשביל ג'יפים שחור מצדו השמאלי של הכביש. ההליכה בשביל הג'יפים נמשכת כחצי שעה והיא חשופה ברובה, אך ניתן לראות מצידו הצפוני של השביל תצפית מרהיבה על צפון הגליל המערבי, רכס סולם צור, מערת קשת ואפילו הים התיכון. לאורך הדרך נבחין בסתווניות וכרכומים רבים המבשרים לנו על בוא הסתיו. נמשיך בשביל ג'יפים השחור, נעבור בור מים (סגור) וכן מכלאת עזים. כ- 100 מ' לאחר מכלאת העזים השביל השחור מתעקל שמאלה ולמטה לירידה לעין שעל. הסימון השחור קצת חבוי בין הסלעים האפורים ולכן יש לשים לב שלא מפספסים את הירידה. הירידה קצרה אך, צרה וקצת תלולה ויש ללכת בזהירות.

דרגת הקושי אינה מצביעה על רמת הבטיחות

בסיום הירידה נגיע לעין שעל – מעין הנובע מתוך מערה קטנה חצובה בסלע ובתוכה נטיפים, הישר אל בריכה קטנה. תושבי האזור קוראים למעיין "מעיין הדם" בעקבות העלוקות הנמצאות במימיו. (ולכן, המלצתנו לא להיכנס אל המים) בנוסף, אם יתמזל לכם תוכלו לראות צפרדעים ואולי סלמנדרה כתומה – מין יפיפה של דו חיים הנמצא בסכנת הכחדה. נמשיך מהמעיין בשביל השחור עוד כ-300 מ' עד לאפיקו של הנחל. בהגיענו לאפיק הנחל השביל השחור נפגש עם שביל כחול. נרד במורד הנחל בשביל הכחול ומיד ניכנס לתוך החורש העמוס. נמשיך עם השביל הכחול במורד הנחל בדרך נעבור בגבי מים , עד שנצא מצמחיית החורש ונגיע להתפצלות של שבילי ג'יפים – ירוק ואדום. אם יש אפשרות להקפצת רכבים נפנה ימינה בשביל הירוק לעלייה קצרה עד לכביש, בכביש פונים ימינה להליכה של עוד כ-50 מ' ושם ישנו החניון, ניתן להשאיר רכב בסיום המסלול. (ממשיכים בכביש המסומן בכחול מהחניון של מצפה הילה עד לחניון קטן הנמצא בצידו הדרומי של הכביש).
אם רוצים לעשות את המסלול מעגלי, נפנה לשביל האדום וממנו נמשיך עד למפגש עם השביל ג'יפים השחור שבו הלכנו בהתחלה, נמשיך בשביל השחור עד לחניון בו השארנו את הרכב.
המסלול מומלץ במיוחד בסתיו בעקבות פריחת הסתיו המקסימה שיש בו!

תצפית אל נחל שעל

* * *
המלצת החברה להגנת הטבע (ע"ר) נוגעת לערכי הטבע והנוף במסלולים המומלצים בלבד, ואין בה כדי להטיל עליה אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.