חיפוש טיולים ומסלולים
בחר אזור
בחר סוג פעילות
חיפוש פעילות בטקסט חופשי

מנהיגות ירוקה בבי"ס עירוני ג' בהדרכת החברה להגנת הטבע

4/02/2013

כיתה ז/4 בבית הספר עירוני ג' פועלת השנה בתוכנית ייחודית של מנהיגות ירוקה במסגרת החינוך הסביבתי של החברה להגנת הטבע.  תוכנית המנהיגות הירוקה הינה תוכנית ייחודית המהווה עבור התלמידים קרקע פורייה לאימון כישורים מנהיגותיים ומיומנויות תקשורתיות, ומאפשרת להם להשפיע, הלכה למעשה, על המודעות והמציאות הסביבתית בקהילה. על מנת להכיר את הטבע העירוני בחיפה ולהבין את הדילמות הסביבתיות הנוגעות לעיר יצאה הכיתה לפעילות בואדי רמז זיו. בפעילות זו דנה הכיתה ביתרונות של הימצאות שטחים טבעיים פתוחים בתוך העיר ובגורמים המאיימים על הואדיות בחיפה.

תחום נוסף בו פעלו התלמידים הוא צרכנות נבונה. התלמידים נחשפו לעוצמתן של הפרסומות ועד כמה הן משפיעות על חיינו ועל הרגלי הצריכה שלנו. הכיתה יצאה לסופרמרקט במרכז זיו, שם התלמידים התנסו בעצמם בקניות, תוך שהם צריכים להתחשב בעלות המוצר ובהשפעתו על הסביבה.

התלמידים מספרים כי הפעילות מהנה ומלמדת, וכי את הידע שהם רוכשים חשוב להעביר הלאה לאוכלוסיות נוספות, כולל הוריהם והמבוגרים. בהמשך השנה יבחרו התלמידים פרוייקט בו יממשו את יכולות המנהיגות שלהם תוך הובלת שינוי סביבתי בקהילתם.
אירית לדור, רכזת חינוך בחברה להגנת הטבע: אנחנו רואים חשיבות רבה בעבודה עם תלמידים כדור העתיד, ומשקיעים רבות על מנת לתרום להתפתחותם כאזרחים מודעים, איכפתיים ופעילים בסביבתם.

עצירה ליד שלולית חורף/גב מים בנחל זיו, והסברה על בתי גידול שונים שיוצרים לנו הואדיות בחיפה, כמו שלוליות החורף, בית גידול לח, חורש ים תיכוני סבוך ועוד.

התלמידים לומדים בכיתה על הדרך הארוכה שעושה חומר הגלם עד שהוא נקנה על ידינו במכולת כמוצר מוגמר, באמצעות מקרה בוחן - צ'יפס!
התלמידים התחלקו לקבוצות וניתן תקציב וירטואלי של 70 ₪ לקניות עבור מסיבת יום הולדת. היה עליהם להשלים את המשימה תוך 40 דקות.

כחלק מהמשימה, היו צריכים התלמידים למלא טבלה ובה, בין היתר עמודה לחישוב המוצר בהתאם למשקל שלו, וכך לברר את מחירו "האמיתי" של המוצר אותו הם קונים. לאחר מכן, התלמידים היו צריכים לחשב את השפעת המוצר על הסביבה לפי קריטריונים כמו: כמות העטיפות בהן נמצא המוצר, סוג העטיפה, היכן מיוצר המוצר, האם הוא נוסה על בע"ח ועוד.

בסופו של דבר התלמידים נאלצו להתמודד עם בעיה אחת עיקרית - כיצד בוחרים מוצר שהוא גם איכותי, גם זול וגם ידידותי לסביבה?

גם בעיתון כלבו סיקרו את הפעילות (גליון 2326 - 08.02.13):