חיפוש טיולים ומסלולים
בחר אזור
בחר סוג פעילות
חיפוש פעילות בטקסט חופשי
 

לא לרכבת לאילת: תיעוד ראשון של מסע הצעירים, בערוץ 2

30/03/2014

כשרוח מדברית מלווה אותם, מרחבי הטבע קוראים להם, הם צועדים מתוך אהבה אמיתית למדבר.

בתום מסע בן 200 ק"מ שארך 6 ימים, 20 בני נוער מהחברה להגנת הטבע, שצעדו במחאה על פרויקט הרכבת לאילת, נכנסו בשערי העיר. "אנו דורשים, בשם הציבור, לבחון היטב את הצרכים, ההשלכות וסימני השאלה הרבים שעולים - במיוחד כאשר מסכנים נכסי טבע ציבוריים כארץ בראשית ומפרץ אילת"


(מפת מסלול המסע משמאל)

עם אור הבוקר של חמישי (27/3), הם יצאו מדימונה, התפתלו לאורך הנגב והערבה, עוברים במכתש הקטן, נחל סיף, מעלה עקרבים, החי בר ועד שונית האלמוגים באילת ורואים בעינהם את עוצמת המדבר וייחודו שיהרסו בעקבות פרויקט הרכבת

 מפת מסלול המסע. להגדלה, לחצו על המפה

 

מחר (חמישי, 3/4) בשעה 20:00, יגיעו בני הנוער לאילת למפגש עם תושבים ופאנל מומחים - מורידים את הפסים משונית האלמוגים. תושבי אילת והסביבה מוזמנים להגיע למפגש ולשמוע מה לא מספרים לנו על פרויקט הרכבת לאילת. לפרטים נוספים 

 בלוג המסע:
 מדי יום פורסם כאן יומן המסע היומי שנכתב תוך כדי הצעידה והרכיבה ע"י בני הנוער

  יום מס' 1 (27/3) | יום מס' 2 (28/3) | יום מס' 3 (29/3) | יום מס' 4 (30/3) | יום מס' 5 (31/3)


כתבת גלי צה"ל התלוותה ליום הראשון של המסע. האזינו לכתבתה מהתוכנית 'שישבת'

אביב לביא ראיין את יוזם המסע, יואב בלבן, בתכניתו 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל. האזינו

מעריב על המסע: מסע מחאה ב6 ימים נגד הרכבת לאילת

היום הראשון: צעדו מנחל ממשית ונחל חתירה עד חניון הלילה במישור ימין (להגדלה, לחצו על התמונה)

היום השני: צעדו מחניון מישור ימין, דרך מצד צפיר ונחל גוב ועד לנחל צין (להגדלה, לחצו על התמונה)

 

היום השלישי: צעדו מנחל צין עד לבית ספר שדה חצבה (להגדלה, לחצו על התמונה)

היום הרביעי: רכבו מבית ספר שדה חצבה עד לפארן (להגדלה, לחצו על התמונה)

 

היום החמישי: רכבו מפארן עד למושב קטורה  (להגדלה, לחצו על התמונה)

 

היום השישי: רכבו מקטורה לחניון הר צפחות, ומשם לאילת (להגדלה, לחצו על התמונה)

   

פרויקט הרכבת לאילת | לעמוד המאבק

את פרויקט הרכבת לאילת מובילים חברת נתיבי ישראל ומשרד התחבורה. מדובר על קו מהיר בין באר שבא לאילת, באורך של כ – 260 ק"מ ובעלות התחלתית המוערכת בעשרות מיליארדי שקלים. הרכבת עתידה לחצות 5 שמורות טבע מוכרזות ולגרום לפגיעה סביבתית ונופית בלתי הפיכה בנופי בראשית, בבתי הגידול של בעלי חיים וצמחים ובמרחבי המדבר הטבעיים. עבודה מקיפה של מומחים מתחומים שונים, שבוצעה עבור החברה להגנת הטבע ומכון שאשא למחקרים אסטרטגיים, שבחנה אחת לאחת את מטרות הפרויקט, קבעה כי הפרויקט לא ישיג את אף אחת מהמטרות שהציב לעצמו.
המומחים, קבעו, בין היתר, כי הרכבת תחצה בדרכה שורה של שמורות טבע ותשנה באופן בלתי הפיך את נופי ארץ בראשית, קידום הפרויקט יחייב במוקדם או במאוחר את הקמת נמל התעלה ולכן עלול להיות השלכות קריטיות לגורל שונית האלמוגים הייחודית באילת, הפרויקט יעלה עשרות מיליארדי שקלים למדינה והוא עלול לבטל ולדחות פרויקטים חיוניים אחרים להסעת המונים במקומות נדרשים, וכי הוא לא יביא תועלת לנגב ולערבה.
 
בדיון שהתקיים בחודשים האחרונים בממשלה, הצביעו נגד הפרויקט 6 שרי ממשלה, בהם גם שר האוצר, יאיר לפיד.