חיפוש טיולים ומסלולים
בחר אזור
בחר סוג טיול
בחר דרגת קושי
חיפוש טיול בטקסט חופשי
 
פייסבוק
ניוזלטר

דרום

הנגב הוא האזור היחידי בארץ בו נותרו עדיין מרחבים גדולים יחסית הנדרשים לאדם ולטבע. יחד עם זאת רבים האיומים עליו: יישובים חדשים, התיישבות בודדים, כרייה וחציבה, מתקנים צבאיים ועוד.

 

מנענו נזק לדורות לתוואי נדידת הציפורים העולמית דרך אילת

מנענו נזק לדורות לתוואי נדידת הציפורים העולמית דרך אילת

לאחר מאמצים רבים הן ברמה המשפטית והן באמצעות בחינת השטח - הצלחנו למנוע החלטה של ועדת הערר המסכנת את עתיד הנדידה בישראל
6/12/2016
גם אנחנו נגד הפגיעה בטבע בעמק ססגון

גם אנחנו נגד הפגיעה בטבע בעמק ססגון

בעקבות תוכנית בניית המלון בעמק הייחודי הזה הצטרפנו לארגוני סביבה נוספים בקריאה לשמור על העמק כמות שהוא ולמנוע פגיעה חסרת היכר בערכי סביבה וטבע בבקעת תמנע
1/11/2016
בוחנים מקרוב את תוצאות הדליפה בנחל אשלים

בוחנים מקרוב את תוצאות הדליפה בנחל אשלים

מנכ"לית החברה להגנת הטבע איריס האן וסמנכ"ל שמירת סביבה וטבע ניר פפאי ירדו הבוקר, שני, למדבר יהודה, כדי לבחון מקרוב את תוצאות הדליפה החומצתית ממפעלי רותם אמפרט, אל נחל אשלים
3/07/2017
כנס בנושא אדמות הלס בדרום

כנס בנושא אדמות הלס בדרום

14/09/2016
טבע ססגוני

טבע ססגוני

החברה להגנת הטבע מובילה את הפעילות לשמירת עמק ססגון
3 מקבצי בינוי, לפחות 300 יחידות מלונאיות

השר גבאי הודיע:
11/02/2016
עמדת החברה להגנת הטבע בנושא 5 היישובים החדשים בנגב

עמדת החברה להגנת הטבע בנושא 5 היישובים החדשים בנגב

עמדת החברה להגנת הטבע: "יש לחזק את היישובים הקיימים"
על אסון לא חוזרים פעמיים

על אסון לא חוזרים פעמיים

לא להאריך את הזיכיון לחברת קצא"א ולבחון מחדש את נחיצותו של צינור הנפט

חולות לוהטים

חולות לוהטים

התבשרנו עתה שהחלק האחרון של חולות סמר יסופח ויהפוך לשמורת טבע, לאחר שהוסר איום הכרייה המתוכנן באחד מבתי הגידול החשובים והנדירים שנשארו לנו בארץ


31/05/2015
If it ain’t broke, don’t fix it: The ecological effects of afforestation in the Northern Negev

If it ain’t broke, don’t fix it: The ecological effects of afforestation in the Northern Negev

היום זה בעברונה מחר זה אצלך בבית

היום זה בעברונה מחר זה אצלך בבית

משקמים את עברונה ומונעים את האסון הבא!

7/12/2014
הישג משמעותי למען הטבע של כולנו

הישג משמעותי למען הטבע של כולנו

הוועדה המחוזית דרום החליטה היום (1.12.14) כי חברת נתיבי ישראל תכין תסקיר השפעה על הסביבה, שייבחן את ההשלכות של מעבר רכבות משא עם חומרים מסוכנים בסמיכות לערים שלאורך התוואי. החברה להגנת הטבע, המובילה את המאבק ברכבת לאילת: הגיע הזמן שהמדינה תגיד – טעינו, ותבטל את הפרויקט"

1/12/2014
ההתיישבות ביישוב שיזף בנגב- שטח להקמת קרית חינוך בלבד

ההתיישבות ביישוב שיזף בנגב- שטח להקמת קרית חינוך בלבד

בית המשפט בבאר שבע קיבל את עתירת החברה להגנת הטבע וקבע - ההתיישבות ביישוב שיזף בנגב, בשטח המותר להקמת קריית חינוך בלבד, הינה בלתי חוקית

4/11/2014
חרף התנגדות רחבה אושרה התכנית להקמת חבל יישובים חדש במבואות ערד

חרף התנגדות רחבה אושרה התכנית להקמת חבל יישובים חדש במבואות ערד

חרף התנגדות החברת להגנת הטבע, ארגוני סביבה נוספים, עיריית באר-שבע, משרד האוצר ועוד, המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה, היום (1.7.14), את התכנית להקמת חבל יישובים חדש במבואות ערד. מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה להחלטה: "קיימות עשרות אלפי יחידות דיור מאושרות וזמינות לבנייה, בכל רחבי מטרופולין באר שבע, גם במגזר העירוני וגם בכפרי, שאינן ממומשות. הקמתם של יישובים חדשים לא תקדם את חזון פיתוח הנגב ורק תחליש את האזור ותושביו..."



18/06/2014
המחיר האמיתי של תכנון רכבת הנוסעים לאילת

המחיר האמיתי של תכנון רכבת הנוסעים לאילת

הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון בנושא הכדאיות של קו הרכבת לאילת. נציג משרד האוצר אמר בדיון: "טרם נעשתה בקרה על הסכום של הפרויקט, 24.5 מיליארד שקל זה מה שמוצג לנו במצגות, אבל יש דברים רבים שזה לא כולל. עם כל התוספות, הפרויקט יכול להגיע לסכום של 50 מיליארד שקל"
26/05/2014
לא לרכבת לאילת: תיעוד ראשון של מסע הצעירים, בערוץ 2

לא לרכבת לאילת: תיעוד ראשון של מסע הצעירים, בערוץ 2

עמיר בלבן מראה ב"שש עם ערד ניר" קטעי וידיאו ראשונים ממסעם של הצעירים מדימונה לאילת, בתוואי הרכבת המתוכנן. בבלוג יומי הם שיתפו על הנזקים הסביבתיים והנופיים העצומים שהרכבת עתידה לגרום לערכי הטבע והנוף שבנגב, בערבה ובאילת
30/03/2014
למה חדש כשאפשר לחזק את הקיים?

למה חדש כשאפשר לחזק את הקיים?

בימים אלו משרד השיכון מקדם תכנית להקמת 5 יישובים חדשים בין באר-שבע לדימונה. למי זה טוב? לסביבה וליישובי הדרום הקיימים - כנראה שלא...
27/10/2013
עוצרים לפני שדוהרים

עוצרים לפני שדוהרים

סכנות סביבתיות, כלכליות, חברתיות ובטחוניות נשמעות מפי מומחים - ועדיין הרכבת לאילת דוהרת במסלול אישורים חפוז ומזורז. החברה להגנת הטבע קוראת לעצור ולחשוב לפני שנוסעים לחלם

26/05/2014
הר אלדד הושב לטבע: רשות מקרקעי ישראל פינתה את הפולשים

הר אלדד הושב לטבע: רשות מקרקעי ישראל פינתה את הפולשים

רשות מקרקעי ישראל מימשה את צו בית המשפט, ופינתה בסוף החודש שעבר את הפולשים בהר אלדד
17/11/2013
לא סוף פסוק

לא סוף פסוק

לאחר אישור תוואי בניית הרכבת לאילת ע"י וועדת השרים לענייני פנים, ביום שני הקרוב יתכנסו ועדות הכלכלה והפנים כדי לדון שוב בנושא הרגיש. אנשי החברה להגנת הטבע יהיו שם
7/10/2013
היועץ שמונה ע"י משרד הפנים: "שונית האלמוגים באילת היא בעלת רגישות סביבתית גבוהה ביותר"

היועץ שמונה ע"י משרד הפנים: "שונית האלמוגים באילת היא בעלת רגישות סביבתית גבוהה ביותר"

ד"ר דרור צוראל, היועץ המדעי-סביבתי שמונה ע"י משרד הפנים קובע כי יש לצמצם באופן חד משמעי את ממדי המלון המתוכנן
30/05/2013