חיפוש טיולים ומסלולים
בחר אזור
בחר סוג פעילות
חיפוש פעילות בטקסט חופשי

חינוך סביבתי - סיכום שנה

21/07/2016
חינוך סביבתי - סיכום שנה (הגדל)


 

חוגי טבע וסיירות


שני חוגי טבע וסיירות פעלו בשנה האחרונה במסגרת הסניף שהפך לקהילה.

חוג 'פשוש' מיועד לילדי גן חובה-ב' והוריהם. הילדים, כ"א מהם מלווה בהורה, יוצאים לטייל באזור חדרה והסביבה הרחוקה יותר בהדרכתה של איילת גנוסר, המדריכה את החוג ב-4 השנים האחרונות. בחוג השתתפו בשנת הלימודים שעברה 18 ילדים ועוד 18 הורים. בשנת הלימודים הנוכחית משתתפים בחוג 19 ילדים ו-19 הורים.
חוג נמ"ר (נוער מסייר) מיועד לתלמידי כתות ג'-ו' הבוגרים יותר. במסגרת החוג יוצאים הילדים לטיולי שבת פעם בחודש, בלוויית מדריכה. הטיולים נערכים בסביבה הקרובה לחדרה והרחוקה יותר וכוללים מסלולי הליכה ארוכים, המתאימים לרמתם הגבוהה של המטיילים הצעירים. את החוג מדריכה כבר שנים רבות מימי אריה, מדריכת טיולים ותיקה בחדרה. פעילות הסיום של החוג בסוף השנה כוללת לינת שטח בסופשבוע ובישולי שדה וזוהי חוויה גדולה לילדים. בשנת הלימודים שעברה השתתפו בחוג 15 ילדים והשנה עלה מספרם ל-18.

 

חוף מעשה


תכנית 'חוף מעשה במחשבה תחילה' של המשרד להגנת הסביבה הופעלה על ידי החלה"ט בשנת הלימודים תשע"ה בשלושה בתי"ס בחדרה. לשניים מהם, גבעול ומופ"ת חופים, זו הייתה השנה הראשונה בתכנית ולשלישי, בי"ס צליל, הייתה זו שנת הפעילות השנייה והאחרונה בתכנית. במהלך השנה נערכו מפגשי הטמעה של רכזות התכנית, רעות כרסנטי וסיוון מידן, בביה"ס עם צוות המורים המובילים. התלמידים יצאו לסיורים לימודיים-חווייתיים בחוף הים של חדרה ולמדו מקרוב על המערכות האקולוגיות בחוף ועל האיומים הסביבתיים ולחצי הפיתוח באזור. 6 בתי"ס השתתפו באירוע גדול שנערך בשני מוקדים - בחוף אולגה ובחוף חדרה, והתמקד בנושא הניקיון בחוף.
בשנת הלימודים הנוכחית, השנה האחרונה של הפרויקט, ממשיך בי"ס מופ"ת חופים לשנת פעילות שניה בתכנית. אליו מצטרף בי"ס קפלן שזו תהיה שנתו הראשונה בתכנית. את התכנית מנחה השנה סהר רוזנפלד.

 


 

בריכות חורף


בשנה החולפת התקיימה פעילות בנושא בריכות החורף בשני בתי"ס על-יסודיים בעיר, אשר אימצו כ"א בריכת חורף הסמוכה לביה"ס. תלמידי כתות ח' בתיכון חדרה התמקדו בבריכת זיתא ותלמידי התיכון לאמנויות פעלו בבריכה שבשטחי ההצפה ביער חדרה. תכנית הלימודים כללה מפגשים תאורטיים בכתה, פעילות חקר בבריכה ומפגש בבריכה שהיה בנוי על למידת עמיתים, כאשר התלמידים שהשתתפו בתכנית הדריכו את חבריהם לשכבה.