תוצאות חיפוש

לוקחים אוויר יוצאים לטבע

מערכת החברה להגנת הטבע

החברה להגנת הטבע שומרת על הטבע הישראלי, קודם כל כי חשוב להגן על חיות הבר, הצמחים והנופים – ולא פחות חשוב, בשבילנו, למען האנשים שחיים כאן. במיוחד עכשיו, בתוך הקושי, אנחנו נושמים יותר טוב בכל פעם שאנחנו נמצאים בטבע.

דן אלון, מנכ"ל החברה להגנת הטבע, מספר על הפעילויות לחיבור לטבע בימים הקשים האלה: אירוח משפחות מפונים בבתי ספר שדה, מסעות במדבר לבני נוער מפונים וטיולים מודרכים בחינם בטבע באזורים בטוחים. (הטקסט עודכן ב-17.12.23)

טיול צפרות במעגן מיכאל
טיול צפרות במעגן מיכאל שנערך בימים אלה. צילום: שחף רטר

בימים אלה היינו אמורים לציין 70 שנה להקמת החברה להגנת הטבע. תכננו לחגוג בגדול, בישראל ובעולם: לעשות הרבה מאוד פעילויות מיוחדות לחברים ולחברות של החברה להגנת הטבע, שבזכותם אנחנו ארגון גדול, חזק ואפקטיבי; ולערוך כנס בינלאומי על שמירת טבע ואקלים ואירוע מיוחד לתורמים הגדולים שלנו מהארץ והעולם.

אנחנו עוד נציין את שנת ה-70, ונמצא את הדרך הראויה לעשות את זה כמו שצריך, כשזה יהיה נכון. אבל כרגע אנחנו בימים מיוחדים, ימים קשים מאוד לכל מי שחי ואוהב את המקום המיוחד הזה – ישראל.

בתוך הקושי, אנחנו נושמים יותר טוב בכל פעם שאנחנו נמצאים בטבע. אנחנו יודעים מניסיוננו עד כמה היציאה לטבע עוזרת להפיג את המתח, ופשוט לנשום.

אנחנו רואים איך מאות משפחות המפונים מהדרום ומהצפון שאותן אנחנו מארחים בבתי ספר שדה מרגישות את המגע עם הטבע. מומחים ומחקרים רבים מעידים על כך, ותוכניות בריאות בטבע אומצו על ידי הממסד הרפואי בעשרות מדינות בעולם כולו.

אחרי ששמענו על המצוקה הגדולה של בני הנוער המפונים מהדרום ומהצפון, שחלקם הידרדרו למרבה הצער למצב של נוער בסיכון במקומות המגורים הזמניים שלהם – חשבנו איך נוכל לרתום את הידע שלנו בחברה להגנת הטבע כדי לסייע להם. על בסיס המודל של מחנות הקיץ שאנחנו עורכים מדי שנה, יצרנו את מחנות ״לקחת אוויר״, הכוללים מסע אתגרי בטבע מדברי ראשוני ופראי, ומאפשרים לנערות ולנערים להתחבר לאיכות המיטיבה של הטבע ולחוות, לפחות לזמן מה, מציאות אחרת מהמציאות הקשה שעמה הם מתמודדים (להרחבה על הפעילות).

כדי לסייע לבני נוער רבים נוספים, פתחנו קמפיין לגיוס המונים ואנו מבקשים גם את תמיכתכם, כדי שנער.ה או קבוצת נערים יוכלו לזכות בחוויה הייחודית הזו, שזכתה כבר לתגובות מרגשות וחיוביות.

תצפית רמת הנדיב
תצפית רמת הנדיב. צילום: שחף רטר

בשביל הטבע, בשביל האנשים

החברה להגנת הטבע שומרת על הטבע הישראלי כבר 70 שנה – קודם כל כי חשוב מאוד לשמור על הטבע בפני עצמו, אבל, ולא פחות חשוב – אנחנו עושים זאת בשבילנו, למען האנשים שחיים כאן. בימים האלה, אנחנו מרגישים איך זה עושה טוב לצאת לטבע כשקשה, כשעצוב כשמתוח ולחוץ.

אני יודע את זה על עצמי. במעט השעות הפנויות שיש לי בסופי שבוע, אני יוצא לטבע, תמיד ובמיוחד עכשיו. פתאום אין מסביב חדשות – אלא פריחה של סתיו, ציפורים נודדות, נופים עוצרי נשימה (ומעודדי נשימה), זריחות ושקיעות נהדרות.

מטיילים ברמת הנדיב
מטיילים ברמת הנדיב. צילום: שחף רטר

טיולים בחינם

החל מהימים הראשונים של המלחמה, אנחנו משקיעים בעזרה לאנשים שנפגעו הכי קשה. פתחנו את בתי ספר שדה בפני משפחות מפונים רבות, שהיו זקוקות לשקט נפשי, וכעת אנחנו מוציאים בני נוער מפונים לטיולים במסגרת מחנות ״לוקחים אוויר״. אנחנו עובדים בכל מקום שבו אנחנו מרגישים שהייחוד שלנו, החברה להגנת הטבע, והניסיון הרחב שלנו בעבודה עם משפחות, צעירים וקהילות יכול לעזור – בלחבר, לנשום, לספק אדרנלין, איזון ומרחב בטבע במקום בטוח.

עכשיו אנחנו חושבים שזה הזמן שלנו לעזור לציבור לצאת לטבע, באופן בטוח ומרגיע עם המדריכים שלנו ועם הגיבוי של "מוקד טבע" שאנחנו מנהלים ודואג כבר שנים רבות לטבע בטוח עבור מערכת החינוך וכל המטיילים והמבלים בטבע הישראלי.

 בהתאם למצב ולאזורים הבטוחים, ערכנו ואנחנו ממשיכים לערוך עשרות טיולים ופעילויות בטבע בחינם, כי זה הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות בימים האלו למען החברה הישראלית.

הביקוש לפעילויות רב והשתתפו בהן כבר אלפים רבים של מבוגרים וילדים. כולם רוצים לצאת לטבע, ובצדק. כאן תמצאו את כל הטיולים והפעילויות שלנו.

מטיילים בהר הנגב
מטיילים בהר הנגב. צילום: מירית קשלס

חברים של הטבע

אנחנו ממשיכים להגביר את הקצב של הטיולים והפעילויות בטבע. נעשה זאת ללא תשלום כמה שנוכל, כי אנחנו מרגישים שזה הזמן לעשות טוב ולהראות שאין כמו יציאה לטבע כדי לתת לעצמנו קצת שפיות. 

יש דרך לעזור לנו, וזה נכון תמיד ועוד יותר נכון עכשיו. חברות בחברה להגנת הטבע עוזרת לנו קודם כל להמשיך לשמור על הטבע, וגם להמשיך לקיים בתקופה הזאת טיולים ללא תשלום לכולם – לכל מי שזקוק לקצת טבע ישראלי לנשמה. בואו להיות חברות וחברים של הטבע, כאן תמצאו קישור להצטרפות.

אני מזמין אתכם לבוא ולנשום בטבע – עם משפחה, עם חברים ועם כל מי שישמח אתכם להיות ביחד בטבע ישראלי, על בטוח ובחינם. 

שלכם, דן אלון, מנכ״ל החברה להגנת הטבע

רוצים לשמור על הטבע 24/7?

בואו להיות חברים של הטבע

הצטרפו עכשיו