תוצאות חיפוש

בחירות מקומיות 2024: השנה בוחרים בטבע

הסיפור ב-100 מילים

למה זה בכלל חשוב לצאת ולבחור בבחירות לרשויות המקומיות?

התשובה פשוטה: הרשויות המקומיות משפיעות על כל היבט ביומיום שלנו - על החיים עצמם. הן מכריעות איך ייראו הרחוב, השכונה והמרחב שאליהם אנחנו יוצאים בכל בוקר. הן קובעות אם יהיו לנו צל, תחבורה טובה או בית ספר איכותי לילדים.

הבחירות המקומיות הן ההזדמנות שלנו לשנות ולהשפיע!

הבחירות המקומיות במספרים

5

שנים

הבחירות המקומיות מתקיימות מדי 5 שנים

74%

רוב מכריע של הישראלים גרים בערים, ויחד עם התושבים ביישובים עירוניים אחרים, מדובר בכ-90% מהאוכלוסייה - שיעור מהגבוהים בעולם

82

עיריות

בישראל ישנן 82 עיריות - רשויות מקומיות המנהלות ישוב שבו גרים יותר מ-20 אלף תושבים

120

מועצות מקומיות

בישראל ישנן 120 מועצות מקומיות - רשויות המנהלות ישוב אחד או יותר, עם 2,000 עד 20 אלף תושבים

54

מועצות אזוריות

מועצה אזורית מאגדת כמה ישובים קטנים באזור מסוים. חלק מהמועצות האזוריות מתפרשות על שטחים עצומים, ומשפיעות באופן מכריע על מצב הטבע והסביבה

5.5

מיליון איש

בשני המטרופולינים המרכזיים בישראל - גוש דן וירושלים - גרים מעט יותר ממחצית מתושבי המדינה

4

מיליון דונם

שטח השיפוט של המועצה האזורית רמת הנגב - המועצה המנהלת את השטח הגדול בישראל. בשטח הגדול פי 30 משטחה של ירושלים גרים רק כ-8,500 תושבים

2%

האוכלוסייה בישראל גדלה בקצב מהיר יחסית למדינות אחרות בעולם. כתוצאה מכך ישנו צורך גובר בבניית בתים, כבישים ותשתיות חדשים. הבעיה היא שלעיתים קרובות הפיתוח נעשה על חשבון שטחים ירוקים בתוך הערים או במרחבים הפתוחים והטבעיים סביבן

  • אירוסים בשדה בעיר
    אירוסים בשדה עירוני. צילום: איריס ארבל
  • שלושה צבאים בעמק הצבאים בירושלים יושבים על הדשא
    צבאים בעמק הצבאים בירושלים. צילום: דב גרינבלט
  • שונית האלמוגים באילת
    שונית האלמוגים באילת. צילום: ארז עתיר
  • תצלום רחפן של המרינה בהרצליה
    המרינה בהרצליה. צילום: דב גרינבלט
  • מטיילים על שפת הבניאס
    מטיילים על שפת הבניאס. צילום: תומר אבני
  • זריחה בגולן ועננים עפות מול קרני השמש
    זריחה בגולן. צילום: לירון שפירא
  • יעל עומד באמצע שדה ירוק
    יעל במצפה נפתוח בהרי ירושלים. צילום: עמיר בלבן

הסיפור המלא על הבחירות לרשויות המקומיות

הזדמנות להשפיע על חיינו

כשמקשיבים לחדשות בטלוויזיה או ברדיו, שומעים הרבה על הפעילות של הממשלה או חברי הכנסת. אבל יש זירה חשובה, מעניינת ומשפיעה לא פחות, ואפילו יותר, שעליה אנחנו מדברים מעט מדי – הרשויות המקומיות.

הרשויות המקומיות הן אלה שמכריעות איך ייראו חיי היומיום שלנו והן משפיעות ממש על כל היבט בחיינו.

הן קובעות אם תהיה לנו תחבורה ציבורית איכותית וטובה או שנתקע בפקקים ובצפירות; אם יהיו עצים וצל במרחב הציבורי בדרך למכולת ולעבודה או שניאלץ להזיע בשמש הלוהטת; אם יישמרו מרחבי הטבע העירוני למען איכות החיים שלנו; ומה תהיה האיכות של החינוך, הבריאות, הניקיון והתעסוקה. 

מבין הרשויות המקומיות, ישנן 54 מועצות אזוריות – שחולשות על חלקים גדולים מישראל ועל המרחבים הטבעיים והפתוחים – האזורים ברחבי ישראל הצפופה, שבהם אין בנייה, כבישים, זיהום אוויר או זיהום אור וחיוניים מאוד להישרדות של חיות הבר והצמחים שלנו. כך למשל, שטח השיפוט של המועצה האזורית רמת הנגב – המועצה המנהלת את השטח הגדול בישראל שבה גרים רק כ-8,500 תושבים – הוא 4 מיליון דונם, פי 30 משטחה של ירושלים.

זו הזדמנות לדרוש מהמועמדים.ות למועצות האזוריות לדאוג לפיתוח מדורג ובר-קיימא, ששומר על אופי המועצה, על החקלאות ועל המרחבים הפתוחים, ולחינוך ערכי שמחבר את הדור הצעיר לטבע, לקהילה המקומית ולישראליות.

5 דברים שצריך לדרוש מהמועמדים.ות במועצות האזוריות
5 דברים לדרוש מהמועמדים.ות ברשויות המקומיות

פעם בחמש שנים מתקיימות הבחירות לרשויות המקומיות – זו ההזדמנות שלנו לשנות ולהשפיע!

עכשיו מקשיבים לנו

אנחנו חיים בעידן של צפיפות, פקקים ומשבר אקלים. אסור לנו לוותר על הדרישה הבסיסית מנבחרי הציבור לאיכות חיים. עלינו לדרוש מהמועמדים לתפקיד ראש.ת הרשות המקומית ומהמועמדים למועצה להציג תוכניות עבודה לתכנון מודרני, חכם וצופה פני עתיד. 

אנחנו חייבים לדרוש מנציגי הציבור הכי קרובים אלינו, אלה שמובילים את העירייה או המועצה שלנו, להסתכל קדימה ולהבטיח שהערים והיישובים שלנו יהיו ירוקים, נעימים ובריאים, ויגנו על הטבע העוטף את שכונות המגורים, על חיות הבר ועל הצומח.

כדי שבאמת נצליח להשפיע ולשנות, אנחנו חייבות וחייבים לצאת להצביע, ולעודד חברות וחברים, משפחה ועמיתים לעבודה להצטרף. 

כדאי לזכור: בבחירות לרשויות המקומיות יש לנו יכולת השפעה גדולה ומשמעותית. זהו הזמן שבו המועמדים ונבחרי הציבור שמעוניינים להיבחר מחדש זקוקים לקול שלנו – ולכן הם קשובים אלינו, התושבים, יותר מבכל זמן אחר. 

עכשיו עלינו לדרוש מהם לענות על שאלות, להתחייב ולהציג מצעים ותוכניות עבודה. בואו נדאג שהם יקחו אחריות!

מה אפשר לעשות כבר עכשיו

🎥 צפו בסרטון: 5 דברים שצריך לדרוש מהמועמדים בבחירות המקומיות 🌳 5 דברים שצריך לדרוש מהמועמדים.ות במועצות האזוריות 💬 קבוצת וואטסאפ ״משנים אקלים במועצה״ עם עדכונים לקראת הבחירות המקומיות (קבוצה שקטה) ✍️ החתימו את המועמדים.ות על האמנה הסביבתית 📔 מצע סביבתי לבחירות המקומיות 2024 🎥 צפו בוובינר: הכשרה לפעילים לקראת הבחירות המקומיות 🎥 צפו בוובינר: איך בונים תנועה וקמפיין אזרחי סביבתי אפקטיבי 🎥 צפו בוובינר: איך מנהלים קהילה דיגיטלית ☀️ דו״ח פתרונות מבוססי טבע למשבר האקלים (2023)

מצב המאבק

הבחירות המקומיות מתקרבות. זה הזמן שלנו להשפיע ולהבטיח לכולנו עתיד ירוק, בריא ושמח יותר.

קראו את המצע של המועמדים ברשות המקומית או האזורית, השתתפו באסיפות בחירות, פנו לראשי הרשויות בוואטסאפ או ברשתות החברתיות - והבטיחו שהם לא שוכחים: השנה בוחרים בטבע.

איך עוד אפשר לשמור על הטבע הישראלי?

בואו להיות חברים של הטבע

יאללה, תהיו חברים