חיפוש טיולים ומסלולים

מתאים לגיל: לכל הגילאים
אזור: דרום->נגב ומכתשים
נחל צרור
איך מגיעים: אם מגיעים בכלי רכב אז ניתן להגיע עד תחילת המסלול, לשדה צין. אם מגיעים ברגל ניתן ללכת ממדרשת בן גוריון או מקיבוץ שדה.

סיפור דרך: נגיע למנחת בין גוריון: בין מדרשת בן גוריון לקיבוץ שדה בוקר יש פנייה משולטת במעלה צין- בימים גשומים הדרך אינה עבירה. בסוף המנחת יש פיצול אדום, שחור, כחול. אנחנו ממשיכים בסימון הכחול- כמעט עד סופו. פונים בשביל הכחול שמאלה והולכים בדרך הג'יפים מספר ק"מ. ממשיכים ללכת לאורך הגדר ועולים בעלייה, תוך כדי הדרך השביל הופך לשביל הולכי רגל ולא ג'יפים- שביל זה ממשיך עם סימון אדום. בסוף העלייה מגיעים לפנייה ימינה עם שלט וסימון, יורדים לשביל היורד לסכין צרה ובסופו פיצול שבילים ירוק- כחול. הירוק מוביל להר צרור לתצפית ומהווה מסלול הלוך ושוב,  והכחול לנחל צרור והמשך מסלול. עולים בעלייה מעט תלולה לתצפית קסומה ולאחר מכן יורדים אחורה לפיצול. יורדים בזהירות רבה ימינה לתוך הנחל וכעבור קילומטר מגיעים למפל- מצוק גבוה ומסוכן.

דרגת הקושי אינה מצביעה על רמת הבטיחות

להגדלה, לחץ על המפה
עוקפים את המפל משמאל והולכים על שפת המצוק להמשך הנחל. ממשיכים עד תחתית הנחל וכשמגיעים לשביל ג'יפים ופיצול שבילים כחול-שחור פונים ימינה בשביל השחור למעלה צין. בסוף המעלה מגיעים לנקודת ההתחלה.
מעניין לדעת: נקודת ההתחלה היא בקצה מנחת מטוסים שנבנה במקום במיוחד עבור דוד בן-גוריון, ושועי עולם שבאו לבקר אותו.

לינה והדרכה באיזור: בית ספר שדה הר הנגב

* * *
המלצת החברה להגנת הטבע (ע"ר) נוגעת לערכי הטבע והנוף במסלולים המומלצים בלבד, ואין בה כדי להטיל עליה אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.