תוצאות חיפוש

שביל ישראל מקטע 10:
חצר כנרת – כפר קיש

"חורשת האקליפטוס הגשר הסירה.." – המקטע של שביל ישראל כולל הליכה קצרה לצד הירדן במוצאו מהכנרת, שאחריה טיפוס מהנקודה הנמוכה (מינוס 200 מטר) אל מצפה אלות (300 מטר מעל פני הים) – ואל תצפית יפה לעמק הירדן והגלעד. מכאן, ירידה מתונה אל ערוץ נחל תבור, כאשר הר תבור נראה במלוא פארו לאורך כל הדרך.

למקטע הקודם למקטע הבא

אורך המסלול כ-25 ק"מ, יש אפשרות קיצור אחת.
עונה מומלצת סתיו, חורף ואביב בעיקר בשיא הפריחה בפברואר-מרץ.

אופי המסלול (להולכים מצפון) ברובו הגדול, המסלול עובר השביל על דרכי עפר נוחות, למעט עלייה למצפה אלות. רוב המסלול חשוף לשמש, ופינות מוצלות מפוזרות לאורכו.

נקודת התחלה (מצפון לדרום) חצר כנרת במושבה כנרת.
נקודת סיום (מצפון לדרום) כביש הכניסה לכפר קיש (בנקודה הדרומית, בעיקול הכביש).
אפשרויות קיצור המקטע ארוך יחסית, עם מעט גמישות לקיצור, מכיוון שאין מפגש עם כבישים או ישובים לאורכו. ניתן לחתוך ליבנאל בהליכה קלה של 4 ק"מ.
נגישות לתחבורה ציבורית המושבה כנרת, המשובה יבנאל, מושב כפר קיש.

📌 לרכישת אוגדן המפות של שביל ישראל באיכות הדפסה מעולה ובאריזה נוחה וקלילה

מפת המקטע להורדה
מידע על מלאכי השביל
מדריך שביל ישראל בגליל (מקטעים 1-13)
העמוד הראשי של שביל ישראל

המלצת לינה באזור
בית ספר שדה אלון תבור

שדה ירוק ופורח ובתוכו מקור מים ועצים. מקטע 9 של שביל ישראל
מקטע 9 בשביל ישראל. צילום: מרים בן דב

תיאור המסלול

מתחילים ללכת מחצר כנרת, וחוצים דרומה את כביש 767 אל רחוב גן רחל המקביל. יורדים עם הרחוב עד קצהו וחוצים את ״גן הראשונים״ לכבודם של מייסדי כנרת המושבה.

המסלול ממשיך לכיוון בריכות הדגים של קבוצת כנרת – מעברו השני של הכביש בית העלמין של כנרת, שבו קבורים, בין השאר, רחל המשוררת, ברל כצנלסון ונעמי שמר. השביל עובר בין בריכות הדגים וחורשת אקליפטוס ומגיע אל כביש הכניסה לקבוצת כנרת.

חוצים את הכביש וחולפים על פני אתר ירדנית, בדרכנו לגדת הירדן. לאחר הליכה קצרה של כקילומטר על הגדה לצידו של הירדן, יוצאים אל השטח הפתוח לכיוון נחל יבנאל והעלייה למצפה אלות.

בנחל יבנאל השביל מקביל לערוץ על דרך עפר מסומנת ירוק, עד לנקודת הפנייה דרומה אל ערוץ נחל אלות. עולים לאורך הערוץ, סמוך לשיחים קוצניים – שיזף השיח, ועצים – שיזף מצוי. קבוצת עצים גדולים מזמינים למנוחה והפסקה – זוהי שמורת חורשת יעלה.

הערוץ ואיתו השביל פוגשים דרך רכב. כאן השביל פונה שמאלה ונמשך על קטע קצר שאחריו פונים ימינה אל מעלה אלות – העלייה למצפה אלות. ממשיכים על דרך עפר כאשר הקטע האחרון אל המצפה עובר בשביל מטיילים. בראש המעלה נראה את עצי האלה שנתנו לו את שמו ונקבל את שכרנו על המאמץ בעלייה – תצפית אל עמק הירדן, דרום הכנרת והגולן, הירמוך והגלעד.

שביל ישראל חובר אל דרך עפר מסומנת שחור, שעולה על השוליים של רמת סירין. הדרך עוברת לצד כרם ענבי יין בדרכה אל ה״חללית״ –מבנה ייחודי ממתכת על שפת המצוק ונקודת תצפית נהדרת על בקעת יבנאל, רמת פוריה והכנרת.

רמת סירין היא רמה נטויה שמתנקזת לנחל תבור – מכאן השביל נמשך על הרמה במגמת ירידה מערבה אל ערוצו של נחל תבור בין שטחי מרעה ושדות, כאשר ה״מלך״ – הר התבור – ניצב גבוה ומרשים במערב. זהו יעד שאליו יגיע השביל ביום ההליכה הבא.

בדרכנו נעבור בנקודת חן, עין אולם, מעיין קטן עם בריכה, בצילו של עץ שיזף. שווה עצירה להפסקה.

ממשיכים ללכת במקביל לנחל אולם, יובל של נחל תבור, ומגיעים אל עין רכש. גם לצד מעיין קטן ונחמד זה שווה לעצור למנוחה קצרה..

מעין רכש המרחק קצר אל מפגש הנחלים אולם ותבור. מדרום למפגש הנחלים נראית הגבעה של תל רכש. מטיילים מהירים שיש להם זמן, יכולים לקפוץ לקטע יפה של נחל תבור – "קניון הבזלת".

שביל ישראל פונה מערבה אל דרך מסומנת שחור. השביל ממשיך לצד נחל תבור מערבה, בדרכו אל כביש הכניסה למושב כפר קיש מתחלף צבע הסימון שמלווה את שביל ישראל לירוק ואחר כך לאדום.

המקטע מסתיים במפגש עם כביש הכניסה לכפר קיש, ליד הנקודה שבה חוצה נחל קמה את הכביש.

המלצות בסביבה

• דגניה (אום ג'וני).
  • יבנאל,
  • קניון הבזלת בנחל תבור.

המלצת לינה באזור בית ספר שדה אלון תבור.

נקודות עניין לאורך המסלול חצר כנרת. בית עלמין כנרת. ירדנית. ירדן דרומי ליד "רוב רוי". מעיינות נחל יבנאל. מצפה אלות. עין אולם. תל רכש. עין רכש.

📌 לרכישת אוגדן המפות של שביל ישראל באיכות הדפסה מעולה ובאריזה נוחה וקלילה

מפת המקטע להורדה
מידע על מלאכי השביל
מדריך שביל ישראל בגליל (מקטעים 1-13)
העמוד הראשי של שביל ישראל

המלצת לינה באזור
בית ספר שדה אלון תבור

כתב: איציק בן דב, רכז סימון שבילים בחברה להגנת הטבע.

רוצים לשמור יחד על הטבע בגליל?