תוצאות חיפוש

חדש: ציפורים בהדפסת תלת-ממד

יפתח כרמלי

למה המתנדבים שלנו מדפיסים ציפורים בתלת-ממד, איך חיל הים וקצא"א קשורים לכל העניין ולמה שחפיות נכוות ברגליים?

כמעט כמו הדבר האמיתי. שחפיות שוניות שהודפסו בתלת מימד. צילום: עידו שניידרמן
כמעט כמו הדבר האמיתי. שחפיות שוניות שהודפסו בתלת מימד. צילום: עידו שניידרמן

רגע, אז מדפיסים ציפורים במדפסת תלת-ממד?! כן, אבל זו לא תיאוריית קונספירציה מטורללת. תנו לנו רגע להסביר.

לפני כחמש שנים, כמה שחפיות שוניות עברו לקנן במקום לא שגרתי: מתקני ברזל באתר לא פעיל של קצא"א באילת. כן, קצא"א האלה. ולא, זה לא כי בא להן לשבת על הברזלים כמו בשכונה: המעבר המפתיע כנראה קשור למצוקה שלהן באיים סנפיר וטיראן בים סוף, לא רחוק משם.

נועם וייס, מנהל מרכז הצפרות שלנו באילת, הסביר כי פעילות בני האדם באותם איים התגברה – פעילות תיירותית, איסוף ביצים על ידי דייגים וטריפת ביצים וגוזלים על ידי כלבים משוטטים הובילו כולם, ככל הנראה, למצוקה של השחפיות המסכנות באיים. אז הן היגרו לכאן, לאילת – אבל פיסת ברזל לוהטת בחום האילתי היא לא מקום אידיאלי לחיות בו. "הן מקננות באופן טבעי על הקרקע, ובמקרה הזה הן פשוט קיננו על הברזלים החמים", סיפר וייס. "התוצאה היא שהיינו רואים שחפיות צעירות עם כוויות ברגליים, שגם חזרו לים מוקדם מדי".

נועם וייס מציב את הציפורים המזויפות
נועם וייס מציב את הציפורים המזויפות. צילום: עידו שניידרמן

רב"ט שחפית

אז מה הפתרון למצוקת השחפיות? לגייס אותן לצבא! כלומר, לא באמת – רק לתת להן מקום קינון חלופי, באי מלאכותי בשטח בסיס חיל הים באילת. על האי בבסיס פוזרה קרקע נוחה לשחפיות, והוצבו מתקנים המעניקים להן צל, אבל הצפרים שלנו חשבו שאולי זה לא מספיק כדי לפתות אותן לעשות רילוקיישן.

אבל מה כן יהיה תמריץ ראוי עבורן? אולי בובות של שחפיות שעוצבו ויוצרו על ידי תומר אדמון, מתנדב בפארק הצפרות באילת, במדפסת תלת מימד.

האם זה עבד? אנחנו רוצים להגיד לכם שכן, אבל המבחן האמיתי יהיה בעונת הקינון הבאה, באביב. בכל מקרה, וייס מספר – גם אם לשחפיות ייקח זמן להשתכנע, השחפיות המודפסות יחכו להן בסבלנות.

צובעים שחפיות מלאכותיות
צובעים שחפיות מלאכותיות

רוצות לשמור על הציפורים הנודדות?

בואו להיות חברות להגנת הטבע

הצטרפו עכשיו