תוצאות חיפוש

"טבע בריא הוא לא מותרות":
אלפים צעדו במצעד האקלים למען הטבע

יפתח כרמלי

שיא משתתפים נשבר במצעד האקלים 2022. 15 אלף צועדות וצועדים, רובם צעירים ואפילו ילדים, קראו למקבלי ההחלטות לקחת אחריות ולטפל בבעיה הכי בוערת היום. הנה כל מה שקרה שם:

הטבע להגנת החברה. גם הדור הצעיר (מאוד) הגיע להילחם על העתיד. צילום: טל גיטמן
הטבע להגנת החברה - מצעד האקלים 2022. צילום: טל גיטמן

בעוד כשבוע תחל ועידת האקלים בשארם-א-שייח', ובעוד כשלושה ימים יצביעו מיליוני ישראלים בבחירות. האמת הפשוטה והמצערת היא שאף שמשבר האקלים הוא אולי האיום הכי גדול עלינו כאנושות כרגע, מובילי ההחלטות ובעלי השררה ברחבי העולם נותנים לנושא יחס מינימלי.

ולכן, אתמול (שישי), יצאנו בהמונינו לצעוד – ארגוני סביבה, בנות ובני נוער, אנשים שאכפת להם מהעתיד שלנו – כדי שכולם.ן יתעוררו ויפקחו עיניים למציאות שאנו חיים בה. לפי הערכות, 15 אלף צועדות וצועדים הצטרפו למצעד, רובם צעירים ואפילו ילדים.

איריס האן, מנכ
איריס האן, מנכ"לית החברה להגנת הטבע, וחיליק אברג'יל, סמנכ"ל חינוך, במצעד האקלים. צילום: בר שני-שגב

״לא נצביע למפלגה שתתעלם מהאקלים״

אנשי החברה להגנת הטבע היו ממובילי המצעד, ומנכ"לית החברה, איריס האן, נשאה דברים בעצרת שהתקיימה במהלך המצעד:

"אני צועדת למען השמירה על הטבע, קו ההגנה שלנו, בני האדם, מול משבר האקלים. אנחנו צועדים יחד, כדי לומר לנבחרי הציבור שלנו, שטבע בריא הוא לא מותרות, הוא חיוני וקריטי לבריאות ולקיום ולעתיד שלנו" (כאן תוכלו לקרוא עוד על הקשר ההדוק בין מצבו של הטבע למצב האקלים).

התרגשנו לשמוע את צעירי החברה להגנת הטבע שבאו להילחם על העתיד שלנו, ובעיקר שלהם. ביניהם, יואב כוכבא, מדריך בחברה להגנת הטבע, ושירה בלואוסוב, שינשי"נית בשנת השירות של החברה להגנת הטבע:

"אנחנו כאן כדי להעלות למודעות את הנושא הכי בוער בעולם בימים אלו – משבר האקלים. משבר שלא מקבל תשובות ומענה מחברי הכנסת והשרים שלנו. אנחנו ארבעה ימים לפני בחירות, תראו את כמות המודעות שיש כאן לציבור – בלעדיכם לא נוכל לפתור אותו. אנחנו לא נצביע למפלגה שלא תשים חוק אקלים במצע שלה, לא נצביע למפלגה שלא תתייחס לנושא הזה. משבר האקלים כאן ואנחנו צריכים להתייחס אליו. אנחנו צריכים אתכם איתנו!"

שירה, יואב, כל הצעירות והצעירים שבאו – אנחנו נלחמים למען העתיד שלכם!

בנות ובני נוער במצעד האקלים. צילום: בר שני שגב
בנות ובני נוער במצעד האקלים. צילום: בר שני שגב

רוצות להצטרף למאבק במשבר האקלים?

בואו להיות חברות להגנת הטבע

הצטרפו עכשיו