תוצאות חיפוש

איפה, מתי ולמה זה חשוב: כל מה שצריך לדעת על מצעד האקלים

שירה מיטרני

ב-28 באוקטובר ייערך המצעד שנועד להרים קול צעקה נגד ההתעלמות המחפירה ממשבר האקלים.

כבר סיפרנו לכם למה חשוב (מאוד) לצעוד, ואנחנו בטוחים שכבר הכנתם את גרונכם ושלטיכם, דיברתם עם חבריכם ושריינתם את התאריך.

ומה עכשיו? איך מגיעים, מה מביאים, לאן צועדים?
כל התשובות לכל השאלות – בכתבה שלפניכם.

מצעד האקלים
מצעד האקלים

למתחילים: מה זה בעצם מצעד האקלים?

כמה ימים לפני ועידת האקלים העולמית במצרים ולפני הבחירות לכנסת ישראל, מצעד האקלים 2022 הוא האירוע החשוב, הדחוף והגדול ביותר שיתקיים בישראל – כדי לקדם את ההתמודדות עם משבר האקלים.

במציאות שבה משבר האקלים פוגע בשגרת חיינו (חם פה, אה?) ומאיים יותר מתמיד על ההווה והעתיד, אנחנו נצעד יחד ונדרוש ממקבלי ההחלטות בישראל לפעול עכשיו על מנת להתמודד עם האתגר הגדול והחשוב ביותר של ימינו.

אנחנו מזמינים אתכם לחבור יחד ולפעול כדי להתמודד עם משבר האקלים ולשמור על חיות הבר ועל כל הסביבה שלנו!

לענייניים: מה הדרישות שלנו?

🌎חוק אקלים מחייב: להשלים את החקיקה שלו בקריאה שנייה ושלישית, לכלול בחוק יעדים קונקרטיים לצמצום פליטות גזי חממה והיערכות להשלכות המשבר, ועיגון המחויבות של הממשלה והרשויות המקומיות לפעול בנושא, תוך התחשבות בעקרונות של צדק אקלימי. עוד על השינויים שאנו דורשים בחוק האקלים תוכלו לקרוא כאן. 

🌎הכנת הערים בארץ לשינויי אקלים: זה דורש השקעה ופיתוח תשתיות בעיר, קידום התייעלות אנרגטית ואנרגיה מתחדשת, השקעה בתחבורה ציבורית, הצבת הולכי הרגל ורוכבי האופניים במרכז, שמירה ופיתוח הטבע במרחבים העירוניים, קידום דיור ציבורי ופיתוח ושימור אתרי טבע עירוני.

🌎 שיתוף פעולה בינלאומי ירוק: בנובמבר הקרוב ועידת האקלים העולמית של האו"ם תתקיים באזורנו, במצרים. אנו דורשים שיתוף פעולה אזורי, מבוסס אנרגיות מתחדשות ושימור ערכי טבע ייחודיים ולא שיתופי פעולה מבוססי נפט וגז.

🌎וכמובן – שמירה על הטבע, שהוא העוזר מספר 1 שלנו בהתמודדות עם משבר האקלים! כאן תוכלו לקרוא על כך עוד.

לחברותיים: את מי תפגשו במצעד?

כ-40 ארגונים שותפים במצעד: כמובן, החברה להגנת הטבע, וגם מגמה ירוקה, גרינפיס ואנימלס, יחד עם תנועות נוער, אגודת הסטודנטים ועוד.

במצעד תפגשו אנשים בכל הגילאים, מילדים ועד למבוגרים, משפיעני רשת, עיתונאים ואקטיביסטיים, וגם אנשים שפשוט רוצים לתמוך, לשמוע וללמוד על איך פותרים את המשבר.

מפגינים במצעד האקלים 2021
מפגינים במצעד האקלים 2021, צילום: שירה ליברטי

למאורגנים: מה הלו"ז?

נפגשים ברחבת המוזיאון לאומנויות תל אביב, בשדרות שאול המלך 27. משם המצעד ימשיך על רחוב שאול המלך לרחוב אבן גבירול, יעבור לרחוב קפלן ויסתיים בפארק שרונה.

09:00 תחילת התכנסות ודוכנים
10:00 התחלת מופעים ונאומים בבמה המרכזית
11:30-11:45 צעידה תחילת
14:00 סיום צעידה ופיזור

למתגלגלים: איך מגיעים?

תחנת הרכבת הקרובה ביותר לנקודת המפגש בתחילת המצעד היא תחנת רכבת תל אביב השלום.

לטובת המשתתפות והמשתתפים במצעד, רכבת ישראל תתגבר את תנועת הרכבות ב-28.10 לפי המתכונת המפורטת כאן בהמשך. רכבות הנוסעים יופעלו בין השעות 6:00-15:00 (בקירוב).

– תהיה תוספת שירות בין תחנות נהריה-חיפה-ת"א סבידור מרכז, שיופעלו בתדירות של רכבת אחת מידי שעה לכל כיוון. הרכבת במסלול זה תעצור בתחנות: עכו, קריית מוצקין, קריית חיים, חוצות המפרץ, מרכזית המפרץ, חיפה מרכז השמונה, חיפה בת גלים, עתלית, בנימינה, קיסריה פרדס חנה, חדרה מערב, נתניה, נתניה ספיר, בית יהושע, הרצליה, ת"א האוניברסיטה, ת"א סבידור מרכז (תחנה אחרונה/ראשונה).

– הרכבות בקו ירושלים יצחק נבון-ת"א-הרצליה וכן בקו רעננה-פ"ת-ת"א סבידור מרכז (קשת השרון) תופעלנה כסדרן.

– לתשומת לבכם: בשל עבודות לשדרוג ותחזוקת המסילה בתחנת ת"א ההגנה, לא תופעלנה ביום זה רכבות בין תחנות לוד וראשל"צ משה דיין (מדרום) ות"א סבידור מרכז (מצפון) ועבור הנוסעים העושים שימוש בתחנות אלה יופעל מערך היסעים בחינם. כמו כן לא תופעלנה רכבות בין תחנות מודיעין ות"א.

למצוידים: מה מביאים?

בדוכן שלנו תוכלו למצוא דגלים ושלטים, אבל כמובן שאתם מוזמנים להכין בעצמכם ולהביא איתכם!

התלבשו בבגדים נוחים, נעלו נעליים נוחות, הצטיידו בכובע וקרם הגנה, אוכל וכמובן בבקבוק מים רב-פעמי.

למעודכנים: איפה עוקבים אחרי ההכנות למצעד?

לאישור ההגעה והודעות חשובות כנסו לאיוונט בפייסבוק!

רוצות להיאבק יחד במשבר האקלים?

הצטרפו כחברות להגנת הטבע

הצטרפו עכשיו