תוצאות חיפוש

הכי יפות בטבע
התמונות הנבחרות שלנו בספטמבר

מערכת החברה להגנת הטבע

אנשי וחברי החברה להגנת הטבע מתעדים את הנופים, חיות הבר, הים והחופים של הטבע הישראלי 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה. 

אלה התמונות היפות ביותר שצילמנו בחודש ספטמבר, עם התחלת הסתיו הישראלי: הרבה ציפורים, נחש מים עם תאבון ענק וחצבים כמובן.

נחש מים מנסה לבלוע דג זהב
גדול עליו? נחש מים מנסה לבלוע דג זהב. צילום: צחי פינקלשטיין

בתאבון 1

צלם הטבע וחבר החברה להגנת הטבע, צחי פינקלשטיין, שהדהים לפני חודש את המדינה עם תמונה של צב ים שמשחק את שפירית – שעוררה תגובות של עשרות אלפי גולשים באינטרנט וזכתה לחשיפה רבה גם בתקשורת – מעניק לנו עוד תמונה מדהימה. הוא לכד בעדשה שלו נחש מים משובץ שתפס דג שמן.

פינקלשטיין מספר כי ״נחשי המים מגיעים לאורך ממוצע של מטר. הם חיים ליד מקורות מים מהצפון ועד למרכז, וטורפים דגים ודו-חיים כמו צפרדעים. נחשי המים נמשכים לבריכות הדגים, שם הם מוצאים טרף קל. אבל הדגים בבריכות גדלים מהר, וכשאין דגים קטנים, הם מנסים לבלוע דגים גדולים״.

הנחש בצילום גורר את הדג במים למסתור, שם יוכל לאכול אותו בשקט. הוא התאמץ מאד כדי להוציא את הדג מהמים ולהיכנס למסתור. ״אני מודה לו שהחליט לעשות את זה, ממש מולי. שנייה אחר כך הנחש נעלם בין השיחים, כך שאני לא יודע אם הצליח לבלוע את הדג. אני מעריך שכן״. 

 

דוכיפת בעמק המעיינות
דוכיפת בעמק המעיינות. צילום: לירון שפירא

בתאבון 2

ועוד ארוחה נתפסה בעדשה של לירון שפירא, רכז אזור צפון של החברה להגנת הטבע, שצילם דוכיפת מקפיצה חיפושית אל הלוע.

הדוכיפת עם הציצית האופיינית על ראשה אוהבת לאכול חרקים, זחלים ותולעים. היא מאתרת אותם מתחת לקרקע ובעזרת המקור המיוחד חופרת או דוקרת בקרקע ובולעת את טרפה.

התמונה צולמה במטע תמרים בעמק המעיינות ליד בית שאן, מקום בו ישנה אוכלוסייה יציבה יחסית של הדוכיפת. 

אוח מדברי במדבר יהודה
אוח מדברי במדבר יהודה. צילום: אבנר רינות

בתאבון 3

אבנר רינות, מיחידת סקרי טבע עירוני של החברה להגנת הטבע, מספר איך הבחין באוח המדברי, באחד הוואדיות של מדבר יהודה: ״צילמתי אותו במהלך טיול. קלטנו את האוח בגמר סעודה של יונת הבית, כשנכנס לנקיק סלע״.

רינות מספר כי ״האוח המדברי הוא קרובו של האוח העיטי שגדול ממנו. הוא דורס לילה מדברי השכיח בחבלים המדבריים של ישראל, ומצוי בעיקר בוואדיות מדבר יהודה והערבה. המזון שלו כולל מגוון רחב של פרוקי-רגליים, יונקים קטנים ועופות״.

לא מפסיקים לאכול, חיות הבר האלה. אולי בגלל החגים.

 

שחף לבן עין
שחף לבן עין. צילום: נועם וייס

עף רק לאילת

נועם וייס, מנהל מרכז הצפרות באילת, צילם את השחף הלבן במעופו, במהלך סקר עופות בים העמוק באילת שנערך בשיתוף רשות שמורות הטבע.

השחף היא ציפור שחיה כמעט רק בים האדום, ונבחרה לפני כמה שנים לציפור העירונית של אילת. ואכן, השחף נאמן מאוד לעיר ומעולם לא עזב אותה. בישראל תוכלו למצוא אותו אך ורק שם.

פורחים לגובה

ואיך אפשר בלי מבשרי הסתיו. פזית שביד-שייט, מנהלת תחום קהילות ופעילות עירונית באגף החינוך של החברה להגנת הטבע, צילמה חצבים בגבעת התנ״ך שבלב ירושלים.

הגבעה היא אתר טבע עירוני חשוב, הנמצא על קו פרשת המים הארציץ מהגבעה נשקף נוף של 360 מעלות, וניתן גם לראות את העיר העתיקה. בימי ראשית המדינה, תכנן דוד בן גוריון להקים עליה את מוזיאון התנ"ך ומאז זכתה לכינוי זה.

הגבעה שופעת פריחה מרהיבה מסוף הקיץ ועד שלהי האביב. בימים אלה, מאות נרות חצב מכסים אותה. עם בוא הגשמים הראשונים, היא תתכסה במרבדי סתוונית היורה ובחורף במרבדי כלניות – ואלה רק חלק מהפרחים שאפשר לראות בה. אפשר לטייל בה במערכת שבילי הליכה מאולתרים, שעולים מכמה רחובות בבירה.

יערה תפארת, מורה חיילת בבית ספר שדה אילת, צילמה נוף יפהפה של זריחה מעל המצלעות של מכתש רמון – ובליבו חצב.

תפארת צילמה את התמונה כשהגיעה לקורס הכשרת מדריכים שנערך בבית ספר שדה הר הנגב, שנמצא על סף מכתש רמון. "ניצלנו את ההזדמנות וקפצנו לסיבוב במכתש רמון לפנות בוקר״, היא מספרת.

היא מוסיפה שלחצב יש תזמון יוצא דופן לפריחה, בדיוק בין הקיץ לסתיו, בזכות היכולת שלו לאגור את מי הגשמים מהחורף הקודם בבצל שדוגר מתחת לאדמה. ״החצב נהנה מכך שאין לא מתחרים בזירת הפרחים והוא פורח כמעט לבדו בעונות האלה".

חצבים בגבעת התנ״ך בירושלים
חצבים בגבעת התנ״ך בירושלים. צילום: פזית שביד-שייט

רוצים לשמור יחד על הנופים, חיות הבר והצמחים?

בואו להיות חברים להגנת הטבע

הצטרפו עכשיו