תוצאות חיפוש

עצרו את חיפושי הגז החדשים בים!

יפתח כרמלי

שרת האנרגיה, קארין אלהרר, הודיעה בתחילת החודש כי היא תוציא לדרך חיפושי גז חדשים, במים הכלכליים של ישראל.

החברה להגנת הטבע, פנתה אליה ואל יו"ר מועצת הנפט, אלי גינזבורג – בקריאה להקפיא כל חיפוש חדש בים.

לפני שמקבלים החלטה משמעותית כזו, חייבים לנהל דיון מעמיק במועצת הנפט, שיכלול את שיתוף הציבור והצגת ההיבטים הציבוריים והסביבתיים הנדרשים.

צעד דרמטי

החברה להגנת הטבע, פנתה השבוע לשרת האנרגיה, קארין אלהרר, וליו"ר מועצת הנפט, אלי גינזבורג, בבקשה להקפיא את ההחלטה לקדם פתיחת שטחים חדשים לחיפושי גז בים.

אנחנו קוראים לעצור את הרחבת חיפושי הגז בים, עד שיתקיים דיון עם מועצת הנפט ועד שמשרד האנרגיה יציג בפניה את ההיבטים הציבוריים והסביבתיים הנדרשים לפני קבלת החלטה משמעותית כזו.

אסדת גז, אילוסטרציה
אסדת גז, אילוסטרציה

שתפו את האזרחים בהחלטה

"לאחרונה פורסמה הודעה על כוונה להניע מהלך לשיווק שטחים חדשים לחיפושי גז בשטחי הים התיכון", נכתב בפניית החברה להגנת הטבע לשרה אלהרר. "למרות היותה הודעה דרמטית, לא נערך הליך שיתוף ציבור טרם קבלתה ולא פורסמה עבודה המבססת את הצורך בהליך זה ואת ייעודו… החלטה על שיווק שטחי חיפוש חדשים בים, אינה יכולה להתקבל טרם דיון במועצת הנפט ולפני קיום הליך של שיתוף ציבור והערכת המשמעויות הסביבתיות והאקלימיות, באופן שקוף״.

בפנייה לשרת האנרגיה כתבנו עוד כי ״ברור שיש לערוך דיון במועצת הנפט, כמו גם הליך שיתוף ציבור ופרסום החומרים המקצועיים שעליהם מתבססת ההחלטה״.

בפנייה הסברנו כי חשוב להציג בדיון עם מועצת הנפט, מועצה שבה יש רוב לנציגי ציבור, את ההיבטים הציבוריים, הסביבתיים ואחרים הנדרשים לפני קבלת החלטה משמעותית כזו.

״משרד האנרגיה חייב ללוות את ההחלטה על קידום חיפושי גז חדשים, בבסיס העובדתי – מקצועי הרלוונטי, אשר עליו התבססה ההחלטה ואת התכניות שלו בקשר לדלקים הפוסיליים שיימצאו (אולי) בהליך זה".

 

רוצים לדעת מה זה בכלל המים הכלכליים של ישראל, ולמה השטח העצום הזה מתנהל כמו שטח הפקר? הסיפור המלא כאן

מה אנחנו בחברה להגנת הטבע עושים כדי לשמור על הטבע המופלא בשטחי הים של ישראל? מוזמנים לקרוא עוד

רוצים לשמור יחד על הים?

בואו להיות חברים להגנת הטבע

הצטרפו עכשיו