תוצאות חיפוש

נתנו לדגים לשחות בשקט

מערכת החברה להגנת הטבע

ההצלחות הגדולות של החברה להגנת הטבע – מה עשינו בים?

השיטה ההרסנית של דיג חסר מגבלות כמעט הביאה לאסון. במשך שנים הסברנו לציבור הרחב ולמקבלי ההחלטות – למה חייבים לבלום את הדיג ולשמור על הים התיכון – למען הדגים, הדייגים, המתרחצים והצוללים.

התוצאה: אזורי הדיג מוגבלים, דגים רגישים זוכים להגנה וגם בני האדם נהנים מים בטוח יותר.

דג שנלכד ברשת דיג
דג שנלכד ברשת דיג. צילום: אנדריי אהרונוב

האיום:
דיג חסר מגבלות, כפי שהיה נהוג בישראל, מזיק מאוד לאוכלוסיית בעלי החיים הימיים – ובסופו של דבר פוגע גם בדייגים עצמם.
השיטה ההרסנית כמעט הביאה לקריסת הדגה ולפגיעה כלכלית חמורה. בכל העולם, מדינות רבות שינו את שיטות הדיג – כדי להבטיח את השמירה על הטבע הימי ולהשיג תועלת רבה יותר לדייגים ולכל הציבור.

המאבק:
בעשור השני של שנות ה-2000, התחלנו במאבק לגיבושה של רפורמת דיג במסגרת ״החצי הכחול״ – הפרויקט להגנה על הים התיכון של החברה להגנת הטבע. הסברנו לציבור ולגופי התכנון מדוע חייבים לשמור על סביבה אקולוגית בריאה בים התיכון.
בפעם הראשונה בישראל, הצענו כללים שיאזנו בין הדייגים לבין הדגים, המתרחצים והצוללים – וישמרו על הסביבה הימית החיונית לכולנו, שמספקת לנו חמצן וממתנת את משבר האקלים.

ההצלחה:
ב-2016 נכנסה לתוקף הרפורמה בדיג, שהגדירה לראשונה כללים ונהלים לדייג בר-קיימא השומר על הסביבה וגם מועיל לדייגים עצמם. הרפורמה הושגה בזכות שילוב בין לחץ ציבורי להליכים משפטיים.
רפורמת הדיג מיושמת בשטח: יש הגבלה על אזורי הדיג, והגנה על אזורים ועל דגים רגישים. למרות זאת, המאבק שלנו עדיין נמשך כדי להרחיב את השמירה על הים התיכון בתחומים שבהם היא עדיין חלשה מדי.

לסיפור המלא על השמירה על הים והחופים

לכל ההצלחות הגדולות של החברה להגנת הטבע

להקת צנינית שיננית
צנינית שיננית. צילום: אנדריי אהרונוב

רוצות לשמור על הטבע בים?

בואו להיות חברות להגנת הטבע

הצטרפו עכשיו