תוצאות חיפוש

בלמנו את הבנייה בהרי ירושלים

מערכת החברה להגנת הטבע

ההצלחות הגדולות של החברה להגנת הטבע – מה עשינו בהרי ירושלים?

תוכנית בנייה הייתה עלולה לסכן את הצבאים, היערות ואתרי ההיסטוריה של הרי ירושלים. באמצעות הפגנות, עצומות ושיתופי פעולה בהובלת החברים להגנת הטבע – הצלחנו לשמור על אתרי הטבע המיוחדים של הרי ירושלים.

למרבה הצער, מאז ביטולה של התוכנית ישנם ניסיונות מחודשים לבנות בהרי ירושלים, ואנחנו ממשיכים להוביל את המאבק נגד התוכנית האלה.

מעיין עין לבן בין עצים וסלעים
עין לבן. צילום: אבנר רינות

האיום:
במשך שנים מקודמות תוכניות בנייה במרחבים הפתוחים מסביב לירושלים – המסכנות טבע ייחודי, הכולל צבאים, יערות ואתרי היסטוריה ומורשת.
בתחילת שנות ה-2000 הוגשה תוכנית גדולה במיוחד לבניית כ-20 אלף יחידות דיור על אוצרות הטבע ממערב לבירה, שכונתה תוכנית ספדי. 

המאבק:
החברה להגנת הטבע הובילה מאבק גדול שכלל הפגנות, עצומות, שיתופי פעולה נרחבים עם ארגונים רבים ומחקר מעמיק על ערכי הטבע מסביב לירושלים.
הפעלנו לחץ על חברי המועצה לתכנון ובנייה ועל פוליטיקאים כדי להבהיר לכולם: התוכנית תגרום לנזק אדיר לנופים עוצרי הנשימה של הרי ירושלים ולטבע המיוחד מסביב לבירה.

ההצלחה:
ב-2006 הודיע ראש עיריית ירושלים דאז, אורי לופוליאנסקי, שהוא מסיר את תמיכתו בתוכנית. ב-2007, המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה ברוב גדול לעצור את תוכנית ספדי.

למרבה הצער, מאז ביטולה של התוכנית ישנם ניסיונות מחודשים לבנות בהרי ירושלים, ואנחנו ממשיכים להוביל את המאבק נגד התוכנית האלה.

לכל ההצלחות הגדולות של החברה להגנת הטבע

יעל משקיפה על מחלף מלמעלה
מצפה נפתוח. צילום: עמיר בלבן

רוצות לשמור יחד על הטבע מסביב לירושלים?

בואו להיות חברות להגנת הטבע

הצטרפו עכשיו