תוצאות חיפוש

לטייל בלי רכב פרטי?
לצערנו, זה לא קל

יפתח כרמלי

נתונים שנחשפו מגלים: מעט מאוד קווי תחבורה ציבורית מגיעים לאתרי טבע בישראל

אוטובוס אגד במכתש רמון
אוטובוס אגד במכתש רמון

רוצים לטייל, אבל אין לכם רכב? אנחנו, כמובן, בעד: תחבורה ציבורית ידידותית יותר לסביבה ומזהמת פחות מרכבים פרטיים. אבל לצערנו, התמונה שעולה מהנתונים של חברת moovit היא לא מעודדת במיוחד: מתוך 125 אתרי טבע, רק 31 נגישים בתחבורה ציבורית ברמות שונות – כלומר, כ-24 אחוזים בלבד. נתונים אלו מגיעים מבדיקה שערכה חברת Moovit.

האתר הנגיש ביותר הוא הקסטל, אליו מגיעים 39 קווים שונים, בתדירות ממוצעת של אוטובוס כל 7 דקות. אחריו גן לאומי נחל רפאים וגן לאומי עמק צורים, שתדירות הגעת האוטובוסים אליהם דומה. לא כל 31 האתרים ש"נגישים" בתחבורה ציבורית הם קלים להגעה: למבצר יחיעם או קומראן, לדוגמה, תוכלו לתפוס אוטובוס רק פעם בשעה וחצי.
לצערנו, כפי שאתם יכולים לתאר לעצמכם מהנתונים, אתרי טבע נהדרים רבים הם קשים מאוד להגעה בתחבורה ציבורית: שמורות הטבע בגלבוע, גמלא, המכתש הגדול, עין עבדת, מבצר מונפור ועוד.

איריס האן, מנכ"לית החברה להגנת הטבע, התייחסה לנתונים:
"בשבת ובחג אין תחבורה ציבורית ולא ניתן להגיע לאתרי הטבע וגם באמצע שבוע המצב לא תמיד מאפשר יציאה לטבע. בכל נושא התחבורה הציבורית יש עוד הרבה מה לעשות אבל אני חושבת שצריך להיות הרבה יותר קשב של משרדי התיירות, התחבורה ורשות הטבע והגנים ואנחנו נשמח לסייע מהצד האזרחי כי בנתיים משקיעים הרבה מאוד כסף מכספי משלם המיסים על המוצר התיירותי הדרומי למשל אבל לא משקיעים שמינית מזה באיך אנשים יגיעו לשם – אז מה עשינו בזה?"

רוצות לדעת עוד על מסלולי טיולים?

בואו להיות חברות להגנת הטבע!

הצטרפו עכשיו