תוצאות חיפוש

מי הח"כים שיתמודדו עם משבר האקלים?

יפתח כרמלי

רגע לפני הבחירות, הגיעו חברי כנסת לדיון בנושא החשוב והגורלי של משבר האקלים בפאנל ״כנסת בוערת״:

רוב הזמן הפוליטיקאים הישראלים מתעלמים מנושאי סביבה – האם יש סיכוי לשינוי? כל הפרטים בכתבה.

ח
ח"כים בפאנל "כנסת בוערת" בנושא משבר האקלים. צילום: דב גרינבלט

פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית התאספו במוזיאון הטבע בתל אביב ביום שני האחרון, כדי לדון על נושא שהוא אולי האקוטי ביותר לחיים שלנו בישראל ובעולם כולו – אבל מקבל התייחסות מינימלית בשיח הפוליטי בישראל: משבר האקלים. השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, לקחה חלק, יחד עם חברי הכנסת גילה גמליאל, רם שפע, עופר כסיף, מוסי רז, אלכס קושניר ויוראי להב הרצנו.

ההתארגנות האזרחית "לבחור ירוק" פרסמה בתחילת השבוע נתונים הלקוחים מסקר עמדות סביבתיות של הציבור הישראלי. ע"פ הסקר, כפי שפורסם באתר mako, רוב הציבור מוכן לעבור לתחבורה ציבורית, להשתמש בפאנלים סולאריים ובאופן כללי רוצה לחיות בצורה מקיימת יותר, שמאפשרת הרמוניה בין האדם לסביבה. 98% מהנשאלים העידו שהסוגיות הנ"ל חשובות להם. אבל לצערנו – הביטוי לכך בפעילות של 120 חברי הכנסת מינימלי.

מדעני האקלים של האו
מדעני האקלים של האו"ם: "משבר האקלים קשה משחזינו"

המשבר החריף ביותר

השרה זנדברג נשאה דברים בפאנל והצהירה: "משבר האקלים הוא המשבר החריף ביותר שמאיים על האנושות – לא רק בתקופה הזאת, אלא בכלל". עוד הוסיפה זנדברג: "המאבק במשבר האקלים אמור להיות בלב הפעילות והעשייה של המערכת הפוליטית כולה. הוא קשור ומחובר גם לנושאים האחרים – ביטחון, חברה, כלכלה וסביבה. הייתי רוצה להגיע לוועידת האקלים במצרים, עם חוק אקלים מאושר ועם יעדים שאפתניים יותר, אבל אני בהחלט מרוצה ממה שנעשה עד כה".

אחרים היו פחות מרוצים – כמו חברת הכנסת גילה גמליאל, שביקרה את זנדברג: "אנחנו צריכים ביחד, קואליציה ואופוזיציה, לעשות דברים ביחד, להציב יעדים ולפעול כדי לממש אותם. אנחנו עושים קמצוץ, ביחס למה שצריך. אני ותיקת חברי הכנסת כאן ואומרת להם – פחות דיבורים ויותר לקדם דברים".

זיהום אוויר כבד ומפעל מעלה עשן
זיהום אוויר כבד ומפעל מעלה עשן. צילום: שאטרסטוק

אז למי להצביע?

כאשר תגיעו לקלפי ביום שלישי, תחשבו על זה – מי המועמד או המועמדת שיפעלו למזער את נזקי משבר האקלים והנזקים הסביבתיים שכבר כאן?

לא משנה אם אתם ימין, שמאל, מרכז, חילונים, דתיים, יהודים, מוסלמים, נוצרים, דבר אחד בטוח – כולנו חיים באותו הטבע, ופגיעה בו פוגעת בכולנו.

רוצים להיאבק במשבר האקלים?

בואו להיות חברים להגנת הטבע

הצטרפו עכשיו