תוצאות חיפוש

ושוויצריה הקטנה

כרמל

נחל כלח ושוויצריה הקטנה

נחל כלח מתפתל בחלקו הצפוני של הר הכרמל, המכונה "שויצריה הקטנה", בזכות הנוף הירוק והאקלים הנעים רוב השנה. במהלך ההליכה נהנים מצילם של עצים סבוכים, ופוגשים תופעה גיאולוגית ייחודית. ניתן לטייל במסלול קווי או מעגלי קצר.

חשוב לדעת

• במסלול סלעים רבים, לאחר גשם הוא חלקלק ולא מומלץ לרדת בערוץ.

תיאור המסלול

נקודת ההתחלה היא החניון של משרדי רשות הטבע והגנים בפארק הכרמל. בכביש 672 (אוניברסיטת חיפה-עוספיה) ממשיכים כחצי ק"מ צפונה לצומת דמון. למסלול קווי, חפשו בווייז: משרדי פארק הכרמל. למסלול מעגלי קצר, חפשו בווייז: חניון יום שויצריה הקטנה.

קראו עוד

יוצאים מהחניון של משרדי רשות הטבע והגנים והולכים בשביל בסימון כחול שעובר בסמוך לכביש לכיוון צומת דמון.

משם השביל יורד בנחל כלח. לאורך הנחל עוברים מספר מפלונים, ואחריהם טיפוס בעזרת כמה יתדות עד לגשר שמעל הנחל.

מגיעים לפיצול שבילים בסימון כחול ובסימון אדום. השביל הכחול שממנו מתחילים ממשיך עם נחל כלח לכיוון טירת הכרמל.
השביל האדום עולה ימינה אל שויצריה הקטנה ושמאלה לכיוון קיבוץ בית אורן וחניון פיתולים. פונים ימינה לכיוון שוויצריה הקטנה. לאחר כ-130 מטרים מגיעים לפיצול שבילים נוסף עם שביל בסימון ירוק. פונים ימינה בשביל הירוק העולה בערוץ נחל קטן.
מומלץ לפנות ימינה לקראת סוף העלייה בשביל השקוף אל ה"צניר"– נקודת תצפית ותופעה גיאולוגית מעניינת. מכאן ממשיכים ללכת במשך כמה דקות אל נקודת הסיום בחניון שויצריה הקטנה.

אופציה נוספת: במקום לפנות ימינה בשביל הירוק, ניתן להמשיך בשביל האדום המגיע גם הוא לאחר כ-600 מטרים לחניון שויצריה הקטנה.

למסלול מעגלי: מחניון שויצריה הקטנה עולים בשביל בסימון הכחול למצפור הצוק לתצפית. יוצאים משם צפונה בכביש הפנימי ופונים ממנו ימינה לדרך ג'יפים ללא סימון המקבילה לכביש חיפה-עוספיה וממשיכים ללכת בה עד הרכב.

• נקודת התחלה בווייז: למסלול קווי- משרדי פארק הכרמל. למסלול מעגלי- חניון יום שויצריה הקטנה .
  • נקודת סיום בוייז: חניון יום שויצריה הקטנה.
  • קהל יעד משפחות
  • אורך מסלול 2.5 ק"מ
  • משך הליכה 2-3 שעות
  • רמת קושי בינונית
  • עונה מומלצת כל השנה
  • מפת סימון שבילים כרמל (4) - לחצו לרכישה!