תוצאות חיפוש

לשמור על הטבע
כדי שיהיה כאן אביב

שירה מיטרני

האביב הישראלי אמנם קצר, אבל נמשך מספיק זמן כדי להזכיר לנו את הקשר העמוק שלנו לטבע, את התועלות החיוניות שהוא מספק עבורינו בנדיבות אין קץ, ואת חשיבות ההגנה עליו.

איריס האן, מנכ"לית החברה להגנת הטבע, מספרת בטור בבלוג ״על טבעי״ מה צריך לעשות כדי שנוכל לראות אביב יפהפה, שמח ופורח – גם בעתיד.

חסידה בגולן. צילום: לירון שפירא
חסידה בגולן. צילום: לירון שפירא

איך יודעים שבא אביב?

האביב בישראל זו תקופה קצרה כל כך, קצרה מדי, אבל היא חושפת את מלוא המגוון והיופי של הטבע.

כל מרחב פתוח – מחוץ לערים וגם מתחת לבית – הופך לקסום ומלא חיים. הכל מלבלב, פורח, מזמזם ומפיץ ניחוחות. גם מרחבים שרוב רובן של ימות השנה נדמים לנו ריקים מחיים – הופכים למלאי צבע, ומזכירים לנו את כוחו וחשיבותו של המגוון הביולוגי, השפע של סוגי החיות והצמחים השונים והקשרים הרבים ביניהם.

אלו גם הימים שמזכירים לנו, שוב, את הקשר העמוק שלנו לטבע, את התועלות החיוניות שהוא מספק עבורינו בנדיבות אין קץ, ואת חשיבות ההגנה עליו.

פריחה בשטח עיורני
טבע עירוני. צילום: איריס ארבל

שומרים על המרחבים הפתוחים

הדרך הטובה ביותר לשמור על הטבע היא לשמור על מרחבים פתוחים גדולים, רציפים ומתפקדים. כדי להשאיר לחיות הבר ולצמחים מספיק מקום להתקיים ולשגשג, וכדי שימשיך להיות לנו אביב חגיגי ויפה בארץ, צריך למצוא את נקודת האיזון בין הצרכים של בני האדם ושל הטבע. החברה להגנת הטבע עוסקת בכך בכל ימות השנה, ובכל חלקי הארץ.

השנה בחרנו למקד את המבט על המרחבים הפראיים של רמת הגולן, ממרחבי השטחים הפתוחים הנרחבים והמרשימים בארץ, שנמצאים תחת שורה ארוכה של איומים. עוד כל מה שמאיים על הגולן ועל מה שאנחנו עושים כדי להתמודד עם זה – אפשר לקרוא כאן.

אנחנו מזמינים את כולכם לראות את האביב בשיא תפארתו, ולקחת חלק בחגיגת הטיולים והפעילויות שאנחנו מקיימים בחג הזה, במיוחד ברמת הגולן הירוקה והפורחת, בפסטיבל פרא בגולן. 

 

הפרפר לבנין הצנון
הפרפר לבנין הצנון. צילום: שי ברוך מעוז

חג שמח!

מאחלת לכולנו אביב עתיר צבעים, ניחוחות וחוויות,
וחג שמח לבני כל הדתות והעדות, המציינים החודש את חג הפסח, הרמאדן והפסחא🌼

רוצות גם לשמור על הגולן וגם ליהנות מהטבות שוות?

בואו להיות חברות של הטבע

תהיו חברות