תוצאות חיפוש

נאבקנו על הגבעות המיוחדות של מודיעין

מערכת החברה להגנת הטבע

ההצלחות הגדולות של החברה להגנת הטבע – מה עשינו במודיעין?

עשרות אלפי דירות ועסקים היו אמורים להיבנות על שטחי טבע פראיים ונדירים בגבעות הדרומיות של מודיעין. התוכנית הגרועה הזו נמנעה בזכות מאבק נחוש וארוך שנמשך 15 שנה, בעזרת החברים להגנת הטבע ובהשתתפות תושבי העיר. מאז אנחנו חוגגים במקום בכל ט״ו בשבט.

צילום רחפן של מטיילים בשבילי גבעות מודיעין
מטיילים בשביל של גבעות מודיעין. צילום רחפן: דב גרינבלט

האיום:
עיריית מודיעין קידמה תוכנית לבנייה של עשרות אלפי דירות ועסקים על שטחי טבע פראיים ונדירים בגבעות הדרומיות של העיר. אלפי מטיילים נהנים ממרחבי הטבע היפים האלה מדי שבוע.
ההקמה של מודיעין גבתה מחיר סביבתי כבד, ובנייה בגבעות הסמוכות לעיר הייתה הורסת את המרחבים הפתוחים האחרונים ששרדו בסביבה והם בין החשובים ביותר בארץ.

המאבק:
במשך 15 שנים הובלנו מאבק להכרה בחשיבות של הגבעות הדרומיות המיוחדות של מודיעין.
יחד עם תושבי המקום, פעלנו מול מוסדות הציבור והתכנון כדי לשמור על הגבעות השופעות צמחייה, חורש ים תיכוני ועצי בוסתן, ושעליהן חיים רבים מהיונקים הגדולים בישראל, כמו צבאים, שועלים, תנים וצבועים, לצד מגוון עשיר של ציפורי שיר ועופות דורסים. אגב, יש בהן גם שרידים של מבנים חקלאיים ואתרי קבורה מימי החשמונאים.

ההצלחה:
ב-2021 הוחלט להכיר בגבעות בתור גן לאומי ולמנוע את הבנייה שהייתה פוגעת באופן קשה בטבע ובאתר טיולים ועתיקות. גם עיריית מודיעין הכירה בצורך לשמור עליהן ולמצוא פתרונות אחרים לבנייה בעיר, בלי להתפרש על שטחים רחבים ולהקים שכונות מנותקות זו מזו.
אנחנו ממשיכים במסורת שהחלה בימי המאבק: מדי שנה סביב ט״ו בשבט, חוגי הסיירות של החברה להגנת הטבע עורכים אירוע עם אלפים מתושבי מודיעין, שמטיילים וחוגגים בשטח הטבע המיוחד הסמוך עיר – וכמובן, שמים לב גם לתוכניות בנייה מיותרות נוספות שמקודמות מסביב למודיעין.

לסיפור המלא על השמירה על המרחבים הפתוחים

לכל ההצלחות הגדולות של החברה להגנת הטבע

צילום מרחוק של מטיילים רבים בגבעות מודיעין
מטיילים רבים בגבעות מודיעין. צילום: דב גרינבלט

רוצים לשמור יחד על גבעות מודיעין ועל כל הטבע הישראלי?

בואו להיות חברים להגנת הטבע

הצטרפו עכשיו