חיפוש טיולים ומסלולים

מתאים לגיל: 6+
דרגת קושי: בינוני
אזור טיול: צפון->גליל עליון ומערבי

טיול לא מעגלי בחורש מוצל, מערת נטיפים, קטע נחל עם מים זורמים, בריכות קטנות ופריחת הרדופים. מחייב הקפצת רכב

צילום: סיון ארבל

אורך המסלול:  4.5 ק"מ

דרגת קושי: בינוני

הערכת זמן:  כ - 3 שעות, תלוי בזמן הביקור במערה והבילוי בבריכות

זמן מומלץ לטיול: אין הגבלה מלבד ימי גשם ובוץ כבד

לכל מסלולי הטיול המודרכים והעצמאיים >>

מה לרשום בוויז:  חניון נחל שרך

כדאי לקחת:  פנסים למערה

איך מגיעים:  נוסעים לעיירה שלומי, ממנה מזרחה לכביש מס' 899 לכוון אילון, ממשיכים ישר ומעט אחרי הפנייה לגרנות הגליל פונים שמאלה בשלט לנחל שרך. דרך טובה עולה מעט, מתעקלת שמאלה ומגיעה לחנייה גדולה ושולחנות פיקניק בצל.

לנקודת הסיום:  חוזרים לאילון, פונים ימינה לקיבוץ ומיד ימינה לאורך גדר הישוב המתעקלת עד המפעל והקיוסק שבקצה הצפוני של הקיבוץ. (מעבר לחנייה יורד כביש החסום בשער, בו עולים מהמסלול).

תיאור המסלול:  לפני תחילת המסלול לנחל מומלץ לעשות סיבוב של כ - 700 מ' בשביל נח ומשולט אל חורבת דנעילה - חורבות ישוב ביזנטי שהחורש כיסה אותו, תראו שם בית בד עתיק, בור מים, שרידי בתים ורחובות.

המסלול:  מהחניה יורדים רגלית בשביל הכחול, בתחילה ירידה מתונה ובהמשך מעט תלולה אל ערוץ נחל שרך היבש והמוצל. לאחר כ - 1 ק"מ תזהו בצד ימין את פתח מערת שרך. קחו פנס והכנסו לראות את הנטיפים. במערה, אחרי כמה מ', פונים ימינה ובמעבר קצר בין הסלעים יוצאים בפתח השני. לחובבי האתגר יש אפשרות אטרקטיבית - אחרי העיקול ימינה תראו משמאל סולם העולה לחדר העליון. בקטע זה נעזרים ביתדות בסלע ויש לעשותו עם פנס טוב ובזהירות, הסלע חלקלק לעתים. היציאה בפתח הנמצא כ - 20מ' מעל הערוץ. חזרה במורד נחל שרך המוצל עד מפגשו עם נחל בצת הרחב והפחות מוצל. שמאלה עם הסימון הכחול במורד הערוץ. לאחר כחצי ק"מ תתחיל זרימה קלה בנחל. בעבר היו כאן מעיינות שופעים - "עינות כרכרה", אך השאיבה הרבה ייבשה אותם וכיום "המעיין" הוא צינור 4 צול של מקורות. למרות זאת המקום נעים ומזמין שכשוך רגליים בבריכות רדודות ושמחה גדולה לקטנים. הזרימה מסתיימת והשביל מגיע אל תחנת שאיבה, אותה יש לעקוף עם השביל משמאל (עוברים מתחת צינור מתכת) ולהגיע לכביש ישן, בו עולים בפיתולים כרבע שעה עד הרכב הממתין בקיבוץ אילון.

מפת סימון שבילים: מפת סימון שבילים הגליל העליון, מס' 2

למפות טיולים וסימון שבילים של החברה להגנת הטבע >>

אז נחל שרך או נחל בצת? נחל בצת מתחיל בשטח לבנון ונכנס לשטח מדינת ישראל בין היישובים שתולה וזרעית. שטח אגן הניקוז של נחל בצת הוא כ-60 קמ"ר והוא מנקז גם את הנחלים שרך,גליל, נמר, חניתה ומצובה. אם כך, נחל שרך ונחל בצת הם שני אפיקים של נחל שבסופו הופך לאחד.

אתרים בסביבה:  מצפה מונפור - אחרי קיבוץ אילון בשילוט ימינה לפארק גורן. מהחנייה המרכזית של הפארק 5 דקות הליכה לתצפית נהדרת על המונפור ונחל כזיב

דרגת הקושי אינה מצביעה על רמת הבטיחות

כתיבת המסלול: עומר שפירא

לינה והדרכה באזור:

בי"ס שדה אכזיב  | בי"ס שדה אלון תבור

המלצת החברה להגנת הטבע (ע"ר) נוגעת לערכי הטבע והנוף במסלולים המומלצים בלבד, ואין בה כדי להטיל עליה אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.