חיפוש טיולים ומסלולים

מתאים לגיל: 6+
דרגת קושי: בינוני
אזור טיול: ירושלים->שפלה

נחל אכזב קצר ומעט תלול, ירידה חוויתית בינות לעצי החורש. ריכוז עצי קטלב בעלי גזע אדום בוהק ושני מעיינות קטנטנים

צילום: גיתית הרש

אורך המסלול: כ - 3 ק"מ

דרגת קושי: קל - בינוני

הערכת זמן: 2-3 שעות

זמן מומלץ לטיול: אין הגבלה מלבד ימי גשם או בוץ כבד. תחילת המסלול חשופה לשמש.

לכל מסלולי הטיול המודרכים והעצמאיים >>

מה לרשום בוויז: בר בהר בר גיורא

איך מגיעים: מירושלים: נסיעה בכביש 386 מירושלים דרך עין כרם לבית שמש. נסיעה של כ - 20 דקות בדרך מפותלת עד לצומת בר גיורא. בצומת פונים ימינה ואחרי חצי ק"מ ימינה ל"בר בהר",מבנה המשמש כמסעדה ומרכז מידע של קק"ל. כאן פונים ימינה על פי שילוט למגרש החנייה של נחל קטלב.
מבית שמש: אם מגיעים לבית שמש מצומת שמשון, פונים שמאלה אחרי משטרת בית שמש לדרך מספר 3855, עוברים את אזור התעשייה של בית שמש ומגיעים לצומת מחסיה בה פונים שמאלה (שילוט למערת הנטיפים) עולים כ5- ק"מ עד לצומת נוספת בה פונים ימינה לכיוון נס הרים (כביש מס' 3866). ממשיכים לנסוע כ - 3 ק"מ כשמימין נראה מושב נס הרים, מגיעים לצומת בה פונים שמאלה, נוסעים עוד כחצי ק"מ ופונים שמאלה לחניה של מרכז מידע של קק"ל ומיד ימינה לפי שילוט לחניה של נחל קטלב.

לנקודת סיום המסלול: חוזרים לצומת בר גיורא ופונים בה שמאלה לכיוון ירושלים. נוסעים כ - 4 קילומטר בירידה מפותלת, בסופה עוברים בגשר מעל לנחל שורק ולמסילת הרכבת ומיד אחריו פונים שמאלה לדרך עפר המסומנת באדום. נוסעים בה כשני ק"מ וחונים במקום בו הדרך מתרחבת.

תיאור המסלול: השביל מתחיל בסימון אדום היורד במדרגות לעין גיורא, מעיין קטן שבעבר סיפק מים למערכת שלחין שהייתה כאן, כיום הבריכה חרבה ומתחתיה טראסות נטושות בהם נטועים עצי פרי שונים. כאן עוברים לשביל המסומן בשחור היורד אל הנחל. בקטע זה יש לשים לב אל הסימון ולא להתבלבל עם השביל הכחול שהולך לאורך קו גובה מעל הנחל. בהולכינו בנחל נבחין בקיר סלע קעור הקרוי צניר, שלא ממש ברורה דרך היווצרותו. בהמשך הנחל מגיעים למעיין קטן, סכר שנבנה כאן יוצר בריכה קטנה. יורדים מעט במפלונים קטנים בהן הנעליים עלולות להירטב מעט. לאחר היציאה מהסבך יש הליכה של כחצי שעה בנוף פתוח עד לתחנת הרכבת בר גיורא, תחנה ישנה על מסילת הרכבת לירושלים שנבנתה בסוף המאה ה - 19 ועדיין פעילה, עד שיגיע המשיח והרכבת המהירה תתחיל לפעול... השביל עובר במנהרה מתחת למסילת הרכבת, חוצים את המנהרה ומגיעים לגשר מעל לנחל שורק ומשם לחנייה. נחל שורק מתחיל בירושלים ונשפך לים ליד חוף פלמחים, לצערנו הוא עדיין מנקז את הביוב של ירושלים. למרות שהוקם מפעל טיהור משוכלל עדיין זורם בו מעט ביוב המהווה מפגע סביבתי ומזהם את מי התהום. הערות: לאחר גשם השביל חלקלק. רצוי להצטייד במפת סימון שבילים כי בשטח שבילים רבים.

מפת סימון שבילים: מבואות ירושלים, מס' 9

למפות טיולים וסימון שבילים של החברה להגנת הטבע >>

אתרים באזור: בר בהר- ליד תחילת המסלול- מסעדה, תחנת מידע ושביל סלול מותאם לעגלות לכוון מערב. עין כרם - כפר ציורי בפאתי ירושלים בו אפשר לבקר בכנסיות השונות.

כתיבת המסלול: עומר שפירא

דרגת הקושי אינה מצביעה על רמת הבטיחות

הדרכה באזור: בי"ס שדה שקמים

המלצת החברה להגנת הטבע (ע"ר) נוגעת לערכי הטבע והנוף במסלולים המומלצים בלבד, ואין בה כדי להטיל עליה אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.