חיפוש טיולים ומסלולים

מתאים לגיל: 18+
אזור טיול: צפון->כרמל ורמות מנשה
מחרבת רקית ועד הר ערקן

דרכי הגעה: נוסעים על כביש 4 לכיוון צפון עד צומת אורן, שם פונים ימינה לכיוון יערות הכרמל וממשיכים עם הכביש בעליה תלולה (כביש ללא שולים סעו לאט - זהירות) נמשיך ישר עד שלאחר 2 קילומטר מצד שמאל נראה שלט לחניון רקית.
תיאור המסלול: מסלול מעגלי קסום בו מחודשי ינואר פברואר ניתן לפגוש את הפריחה המרהיבה של אירוס הסרגל, רקפות, סתווניות ועוד. וכמובן, נטייל בחורש הים תיכוני וביער נטוע. נתחיל בחרבת רקית שנגיע נראה חורבות ישוב קדום מהתקופה הרומית, הביזנטית והערבית הקדומה וביניהם שרידי מבנים, בורות מים, בית בד ומערת קברים החצובה בסלע. נלך על סימון השבילים האדום, נעלה את הר שוקף  - שם נראה תצפית קסומה שמציגה את הכרמל המרהיב ומישור החוף. נמשיך לעלות עד לפיצול להר ערקן (סימון שבילים כחול – אדום) ונמשיך עם הכחול שרובו במגמת ירידה. נפגוש לאחר 2 קילומטר בפיצול שבילים נוסף (ירוק – כחול), נפנה שמאלה ונמשיך בסימון שבילים הירוק (למעוניינים, מעין מקסים, עין אלון. ניתן בפיצול לפנות ימינה כ- 50 מטרים, לפגוש במעין ולחזור באותה הדרך) ולאחר מכן נפגוש בסימון אדום ונעלה איתו לנחל רקית, עד שנגיע לחניון בחזרה.

דרגת הקושי אינה מצביעה על רמת הבטיחות

להגדלה, לחץ על המפה

חירבת רקית. צילום: אורן פלס

* * *
המלצת החברה להגנת הטבע (ע"ר) נוגעת לערכי הטבע והנוף במסלולים המומלצים בלבד, ואין בה כדי להטיל עליה אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.