חיפוש טיולים ומסלולים

אזור טיול: צפון->גליל עליון ומערבי
נחל נריה
דרך הגעה:
מכביש 85 (כרמיאל- קדרים) צפונה בצומת חנניה לכביש 866 עד צומת מירון בה פונים שמאלה לכביש 89 המוביל לקיבוץ סאסא. חולפים על פני קיבוץ סאסא ובצומת הראשונה פונים שמאלה לכיוון בית ספר שדה הר מירון. מיד אחרי בית ספר שדה בסיס צבאי ומול הכניסה אליו מגרש החניה של חורבת חומימה.

תיאור המסלול:
המסלול עובר בערוצו המוצל של הנחל בשביל נוח להליכה המסומן באדום (2347). בשלב מסוים מגיעים למספר מפלים קטנים אותם עוברים בהליכה זהירה. במהלך ההליכה בחורש ים-תיכוני מפותח נפגוש בעצי הקטלב. הקטלב עץ ירוק עד הבולט בצבע החום-אדום של קליפת גזעו החיצונית. הגזע עצמו הוא ירוק, ובכך מהווה הקטלב את אחד העצים היחידים בחורש הים-תיכוני שמבצע פוטוסינטזה בגזעו. הוא בעל עלים גדולים ומבריקים. הפרחים שלו (הפריחה באביב) בצבע קרם ופירותיו הם קטנים ועגולים בצבע אדום עז. הפירות בעלי זרעים רבים וטובים למאכל אדם. קצת אחרי המפלים נפתח הערוץ ומגיעים לדרך אספלט המסומנת במפה בשחור.
פניה צפונה (ימינה) על שביל זה תוביל לכניסה המזרחית של הכפר חורפיש, ליד תחנת דלק. ניתן שלא לפנות על דרך אספלט זו ולהמשיך לסימון ירוק (2350) עד למפגש עם ערוץ קטן המגיע מצפון (מימין) ומסומן בסימון כחול (2360) עמו נעלה אל מרכזו של הכפר חורפיש.

הכפר חורפיש הינו כפר דרוזי שמספר תושביו כ 5500 נפשות וממרכזו ניתן לעלות לנבי סבלאן הוא, על פי האמונה, קברו של הנביא סבאלן, השני בחשיבותו מבין נביאי הדרוזים. המרחק, בתוך הכפר, בין סיום המסלול הקצר לבין סיום המסלול הארוך אינו גדול כך שניתן להחליט תוך הליכה על אורכו של המסלול.

אפשרויות ואתרים נוספים באזור:
ביקור במערת פער אשר נמצאת צפון מערבית לקיבוץ סאסא על כביש 899 ביקור בכפר פקיעין. ביקור בבית הכנסת העתיק בבירעם (הכניסה בתשלום)

דרגת הקושי אינה מצביעה על רמת הבטיחות

הדרכה ולינה באזור:
בית ספר שדה הר מירון

המלצות נוספות לטיולים בצפון

* * *
המלצת החברה להגנת הטבע (ע"ר) נוגעת לערכי הטבע והנוף במסלולים המומלצים בלבד, ואין בה כדי להטיל עליה אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.