חיפוש טיולים ומסלולים
חיפוש פעילות בטקסט חופשי

מסיירים, לומדים ונהנים בואדיות אזוב ושיח

30/01/2017

ואדי אזוב, צילמה רותם וידןביום שישי ה- 20.1.17 יצאנו לואדיות אזוב ושיח יחד עם עשרות משתתפים שבאו לחוות ולהנות. ספרנו ציפורים וראינו מגוון בעלי-חיים וצמחים, שתינו תה ממרווה שקטפנו במסלול, אספנו פסולת וגם דיברנו על השריפה והחורש.
מזג האויר האיר לנו פנים ונהנינו מיום אביבי ושמשי. התחלנו את הסיור מרחוב מרגלית וירדנו לאורך מסלול ואדי אזוב עם נופים משגעים מכל עבר. את חלק מסלול ההליכה הראשון סיימנו ברחוב מגורשי ספרד ליד מרכז הקונגרסים.
אלו שחיפשו אתגר המשיכו את הטיול בחזרה דרך ואדי שיח עם עמותת "ירוק בלב" בהובלת אולגה ריבק, מנכ"לית העמותה, לעלייה רגלית מאתגרת אך מומלצת מאוד.

כך כתבו מתנדבי שנת השירות על הסיור:
"יצאנו, אני ויובל אשכול, אחד מחבריי לקומונה של חוגי סיירות של החברה להגנת הטבע ואדי אזוב, צילמה רותם וידןבחיפה, לסיור ללא תשלום של קהילת חיפה בוואדי אזוב. יצאנו לסיור בוואדי הפורח בלב העיר לכבוד תחילת ספירת הציפורים הגדולה, מיזם מדע אזרחי של החברה להגנת הטבע. הרעיון הוא לספור ציפורים כדי ליצור בסיס נתונים על ציפורי הארץ, על מנת שנוכל לעקוב אחרי אוכלוסיות הציפורים בארץ כדי שנוכל לשמור עליהן יותר טוב.
הספירה עצמה הייתה מאוד מהנה: הגענו לנחל, שהכניסה אליו נמצאת ברחוב מרגלית, מזג האוויר היה נפלא, ואז הסברנו לקהל שהגיע לסיור, יובל ואני, איך הספירה מתבצעת: מגיעים לאיזור קרוב לבית שאנחנו חושבים שיהיה טוב לספירה - למי שגר בחיפה זה די פשוט, יש המון נחלים קרובים לבית! עשינו את הספירה לקראת השעה 10:00, קרוב לסוף פרק הזמן שבו עושים את הספירה, 7:00-10:00. מילאנו את הטופס באתר birds.org.il\count, ובסוף גם היינו גאים שלקחנו חלק במדע ושמירת טבע,

וגם נהנינו בטבע של חיפה על הדרך".