חיפוש טיולים ומסלולים
בחר אזור
בחר סוג טיול
בחר דרגת קושי
חיפוש טיול בטקסט חופשי
פייסבוק
ניוזלטר

עוד פרס לציפור הלאומית!

הציפורים בראש: החברה להגנת הטבע ואהרוני תקשורת שיווקית זכו במקום הראשון בתחרות Effie לפרסום ושיווק אפקטיבי על קמפיין הציפור הלאומית

פרס אפי לחברה להגנת הטבע ולאהרוני תקשורת שיווקיתפורסם לראשונה: 21 ביוני 2009
עודכן לאחרונה: 22 ביוני 2009

אמש (21.6) הוכרזו הזוכים בתחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) בשיתוף איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום בישראל, בטקס האפי לשיווק ופרסום אפקטיבי במוזיאון תל-אביב.

בקטגוריית מלכ"רים ומגזר ציבורי זכו החברה להגנת הטבע ואהרוני תקשורת שיווקית בפרס הראשון על קמפיין הציפור הלאומית. לפרויקט היו שותפים גם בנק דיסקונט, המשרד להגנת הסביבה, משרד החינוך וצה"ל.

מנימוקי השופטים: "ללא זיקוקי די-נור והפקות ענק הובילה החברה להגנת הטבע מהלך תקשורתי פשוט, בהיר ומעניין. המהלך בלט באסטרטגיה שיווקית מקורית, רעיון גדול וערך חינוכי מוסף. פעילות יחסי הציבור הביאה לחשיפה בהיקפי שיא ביחס לתקציב שהושקע, באמצעות רצף אירועים תקשורתיים שתוכננו, תוזמנו ותוקשרו בקפידה."

הדוכיפת שוב יצאה מלכה. צילום: אופיר לוטןלדברי ד"ר יוסי לשם ודן אלון, ממובילי הפרויקט מטעם החברה להגנת הטבע: "לקראת אירועי השישים למדינה, התלבטנו בחברה להגנת הטבע במה להתמקד כדי לקדם את נושא הטבע בישראל. חיפשנו נושא שיוגדר כ"ישראלי" ויגביר את המודעות לטבע בציבור הישראלי. לאחר התלבטויות והתחבטויות מצאנו קלף מנצח: הציפורים בישראל.

ישראל ממוקמת בצומת של שלוש יבשות - אסיה, אפריקה ואירופה. 500 מליון ציפורים נודדות חולפות פעמיים בשנה בשמיה, כלומר סה"כ מיליארד ציפורים נודדות. זיהינו כי נושא הצפרות במדינת ישראל הינו פוטנציאל לפעילות חדשנית, מרגשת וסוחפת ולא פחות חשוב, גם ערכית ומחנכת. זיהינו פוטנציאל למהפך: מיצוב מחדש של הצפרות בישראל מענף של 'משוגעים לדבר' לתחום המדבר לכולם." (משמאל: הדוכיפת - הציפור הלאומית. צילום: אופיר לוטן)

עוד אומר ד"ר יוסי לשם, כי "החברה להגנת הטבע ואוניברסיטת תל אביב בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה, משרד החינוך ובסיוע בנק דיסקונט, הוכיחו שניתן להגיע למיליון תלמידים, חיילים והציבור הרחב בתקציב פרסום אפסי, לבחור ולהשפיע בהליך דמוקרטי במיזם ממלכתי לבחירת הציפור הלאומית. זהו הישג מרשים ויוצא דופן..."

דוכיפת שולטטתתתת!
כך גרף קמפיין הציפור הלאומית של החברה להגנת הטבע ושל אהרוני תקשורת שיווקית את
פרס Effie לשיווק ופרסום אפקטיבי לשנת 2009

מודעת הזכייה בעיצוב אהרוני תקשורת שיווקית. לחצו פעמיים לצפייה בהגדלההמהלך השיווקי
דווקא למדינה כישראל, המוגדרת בעולם כ'מעצמת ציפורים', אין ציפור לאומית. עובדה זו הייתה הבסיס לכל האסטרטגיה של הקמפיין:

» פרויקט לאומי - במסגרת 60 שנה למדינה, מה יותר טבעי למעצמת ציפורים החוגגת 60 מאשר בחירת הציפור הלאומית?
» פרויקט עממי - מהנה וסוחף. חגיגה הפתוחה לכולם וללא חסמים של גיל, הכנסה, השכלה, לאום וכו'.
» פרויקט חינוכי - מערכי שיעור, אירועים והפעלות, החל מגני הילדים, יסודיים, חטיבות ותיכונים ועד לבסיסי צה"ל.

התוצאות

»
מליון תלמידים השתתפו בתכנית הלימודים, שהם 10% יותר מהיעד.
» 300,000 ילדי גן, שהם 20% יותר מהיעד.
» 350,000 מצביעים השתתפו בבחירת הציפור הלאומית, 75% יותר מהיעד שנקבע.
» ובנוסף: בנק ישראל החליט על הנפקת שלוש מטבעות (דוכיפת, פשוש וחוחית). השירות הבולאי החליט להנפיק שלושה בולים, ועוד....

  מודעת הזכייה בפרס. עיצוב: אהרוני תקשורת שיווקית